Agentura CzechTrade posiluje dialog s exportéry a uspořádala druhé setkání Klientské rady
Agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračuje v plnění své střednědobé strategie a uspořádala druhé setkání Klientské rady CzechTrade. Tento poradní orgán se skládá ze zástupců klientů agentury a exportérů, vedení agentury a Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO).Cílem Klientské rady CzechTrade je mimo jiné definovat priority a požadavky exportérů a budovat zákaznickou zkušenost v oblasti internacionalizace a exportu.
Program druhého setkání Klientské rady CzechTrade byl zaměřen na komplexní systém stávající podpory českých firem na veletrzích a výstavách v zahraničí a na výkonnostní ukazatele agentury CzechTrade. Předmětem jednání mělo být také portfolio placených i neplacených služeb CzechTrade, téma se ale přesunulo na další setkání z důvodu obsáhlé diskuze k prvním dvěma agendám. Závěrem se stanovila témata pro příští jednání Klientské rady, které proběhne v prosinci.
„Klientská rada je klíčovým orgánem k prohloubení efektivní spolupráce s exportéry a je naším dalším nástrojem pro získávání zpětné vazby klientů ke stávajícím i novým službám a projektům a také ke strategickému směrování agentury“, říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.
Klientská rada má celkem 11 členů z řad klientů, vrcholového managementu a zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO). Zástupci exportérů byli do Klientské rady byli nominováni i hlavními podnikatelskými reprezentacemi, jako je Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora nebo Asociace malých a středních podniků a živnostníků.
Druhého setkání se zúčastnili všichni členové, z řídících institucí generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal a ředitel odboru Podpory exportu MPO Rudolf Klepáček. Klientské radě předsedá Antonín Koplík z firmy MORAM CZ. Přítomni byli Petr Milata ze společnosti Beznoska, Jan Kubata za Veletrhy Brno či Dušan Kožušník z firmy Compelson. K jednání přispěli také Petr Hýl za SHARK.AERO, Petr Hájek z TSE Medical, Pavel Jovanovič ze Středočeského inovačního centra, Zuzana Ceralová Petrofová ze společnosti PETROF Pianos a Jan Rýdl za TOS VARNSDORF.
Klientská rada se bude setkávat čtyřikrát ročně. Na dalším setkání budou členové rady opět probírat strategické směřování agentury, zákaznickou zkušenost, požadavky klientů, rozvoj, inovaci a kvalitu služeb a přístup ke klientům. Zřízení Klientské rady je další krok k naplňování Strategie CzechTrade 2023-2026, která si klade za cíl posílit český export, rozšiřovat zahraniční síť, zajistit lepší podporu pro české podniky na zahraničních trzích.
„Naše střednědobá exportní strategie se mimo jiné zaměřuje na budování zákaznické zkušenosti a na optimalizaci našich služeb, a Klientská rada v tomto směru sehraje zásadní roli. Umožní nám získávat přímou zpětnou vazbu od exportérů a díky tomu lépe cílit naše služby a podporu, což je pro naše klienty zásadní,“ dodává Radomil Doležal.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 27 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 65 zemích na pěti kontinentech. Více informací na www.czechtrade.cz.
Zdroj zprávy: CzechTrade