CzechTrade otevírá kancelář v Jižní Koreji. Nově je exportérům k dispozici v centru Soulu
Česká agentura na podporu obchodu expanduje do Jižní Koreje, kam se minulý rok vyvezlo zboží za více než 11 miliard korun. Novou zahraniční kancelář CzechTrade otevírá v hlavním městě Soul. Českým firmám bude pomáhat s exportem primárně se zaměřením na mobilitu, dopravu, infrastrukturu, chytrá řešení v zemědělství či gaming. Příležitosti zde bude hledat také v dalších oborech, například v technologiích a inovacích. CzechTrade bude firmám mimo jiné také podporou při přípravách na obchodní jednání, která jsou v Jižní Koreji oproti tuzemsku velmi specifická.
CzechTrade si od nové samostatné kanceláře[1] a široké nabídce služeb pro české podnikatele slibuje dále zvyšovat český export do Jižní Koreje, který v roce 2023 činil 11,2 miliardy korun. To je o 1,2 % více než v roce 2022.
Agentura se v posledních letech stále výrazněji zaměřuje na podporu expanze českých technologických firem do zahraničí. Podle Radomila Doležala, generálního ředitele CzechTrade, je právě pro takové firmy jihokorejský trh díky vysokému pokrytí internetovým připojením a širokému rozšíření moderních technologií ideální destinací, korejští spotřebitelé jsou technologicky gramotní a otevření novým produktům a službám, jsou však také nároční a očekávají vysokou kvalitu.
„Jižní Korea je lídrem v oblasti digitální ekonomiky s pokročilými infrastrukturami, jako je 5G síť. Tento růst nabízí příležitosti pro firmy zaměřené na internet věcí, umělou inteligenci a další pokročilé technologie. Jihokorejská vláda aktivně podporuje inovace prostřednictvím investic do výzkumu a vývoje, což může být výhodné pro firmy hledající partnerství a příležitosti v této oblasti. Země má vysoce vzdělanou a technicky zdatnou pracovní sílu, to je zajímavé pro technologické firmy hledající talenty pro výzkum, vývoj a inovace,“ uvádí Radomil Doležal.
Ze strategického hlediska se agentura bude v Jižní Koreji soustředit primárně na rozvoj příležitostí v sektoru mobilita, doprava a infrastruktura. Zaměří se také na chytrá řešení v zemědělském odvětví nebo na gaming. Zásadní pro úspěch na místním trhu však bude odhodlání českých společností dlouhodobě budovat pozici trhu a konkurenceschopnost exportovaného zboží.
„Budeme vytvářet prostředí, ve kterém firmy budou snadněji nacházet obchodní příležitosti k prosazení a udržení na tomto trhu. V současné době jednáme o spolupráci se šesti společnostmi z různých oborů. Některé z těchto firem jsou zkušení exportéři a další firmy zase s exportem do tohoto regionu začínají,“ popisuje Kryštof Rygl, ředitel zahraniční kanceláře CzechTrade Jižní Korea a dodává: „Pro každého exportéra bude nutné zvolit vhodnou strategii spolupráce, kdy každé společnosti nejprve nabídneme zpracování studie o konkurenci a povaze jihokorejského trhu v jejich odvětví. Bez této přípravy jsou další obchodní kroky na místním trhu zbytečně komplikované,“ říká Kryštof Rygl.
Specifické rysy jihokorejského obchodního prostředí
Jižní Korea má svou specifickou obchodní etiku a zde je CzechTrade připraven firmám výrazně pomáhat. Velký důraz je například kladen na hierarchii ve společnosti a respekt k autoritám, kdy starší jedinci mají obvykle silnější slovo v rozhodovacích procesech. Klíčové jsou také osobní vztahy a důvěra. Budování silných vztahů s obchodními partnery je často důležitější než samotné obchodní transakce. V obchodních jednáních kladou Korejci důraz na preciznost a pečlivé zpracování a ctí vysoké standardy kvality a detailu. Čím se byznysová kultura v Jižní Koreji liší od té české, si mohou exportéři přečíst v desateru obchodování v Jižní Koreji na webu CzechTrade.
Prezentaci českých firem bude CzechTrade zajišťovat také prostřednictvím společných účastí na veletrzích, které jsou v Jižní Koreji stále velmi populární. V rámci veletrhů bude pozornost zaměřena na sektory, ve kterých české firmy nabízí technologicky vyspělá řešení. Více o veletrzích a dalších chystaných akcích lze nalézt na webových stránkách agentury CzechTrade www.czechtrade.cz.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 27 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 65 zemích na pěti kontinentech. Více informací na www.czechtrade.cz.
[1] Od roku 2019 do 2024 byla agentura CzechTrade podporou pro české exportéry v Jižní Koreji v rámci sdílené zahraniční kanceláře s agenturou CzechInvest. Od srpna 2024 funguje kancelář CzechTrade samostatně.
Zdroj zprávy: CzechTrade