Další železniční kapacity díky digitalizaci

siemens innotrans 2024

Prezentace Siemens Xcelerator na InnoTrans 2022 byla startovacím signálem pro skutečně otevřený ekosystém pro bezproblémovou digitální spolupráci. Na InnoTrans 2024 ukáže Siemens Mobility obrovský potenciál, který má železniční průmysl ke snížení celkové uhlíkové stopy společnosti. Klíčem k tomu je digitalizace. To zahrnuje optimalizaci údržby, optimální využití stávající infrastruktury a poskytování řešení pro bezproblémovou mobilitu. Obrovské množství dat izolovaných v uzavřených systémech představuje jednu z největších překážek komplexní digitalizace. Odpověď spočívá v přístupu k těmto datům prostřednictvím standardizovaných API a jejich propojení s analytickými a vyhodnocovacími nástroji řízenými umělou inteligencí. Jako přední poskytovatel technologií identifikovala společnost Siemens Mobility v železničním ekosystému přibližně 100 API a tucet z nich již plně vyvinula.

siemens innotrans 2024

Uvolnění další digitálně aktivované železniční kapacity

Michael Peter, generální ředitel společnosti Siemens Mobility: „InnoTrans 2024 je další kapitolou naší cesty digitalizace, která začala v roce 2018. Představujeme naše nejnovější inovace, které umožňují 100% dostupnost vlaků a maximální využití kapacity sítě, zlepšující zákaznickou zkušenost k dosažení až 100% využití. Posouváme konektivitu na další úroveň díky modulárnějšímu softwaru, používání standardizovaných rozhraní API a přesouvání softwarových modulů do cloudu. Takto vytváříme digitální řešení, která jsou přínosem pro naše zákazníky, cestující a naši planetu.“

innotrans logoJedním z nejucelenějších příkladů na InnoTrans 2024, na který se zaměřuje přítomnost InnoTrans společnosti Siemens Mobility, je nový společný projekt s mnichovským S-Bahn. Standardizovaný ekosystémový přístup společnosti Siemens Mobility, který podporuje integraci dat z různých zdrojů prostřednictvím rozhraní API, umožňuje funkce, jako je řízení vozového parku, aplikace ve vlaku, vzdálené probuzení a aktualizace softwaru a systémy údržby založené na AI s Railigent X a mnoha dalšími funkce. Některé technologie pro nový mnichovský S-Bahn pocházejí přímo od společnosti Siemens Mobility, jiné vyvinul samotný operátor nebo dokonce konkurence. Jedná se o kolaborativní inovaci pro společný cíl: propagovat železnici jako nejlepší a nejudržitelnější dopravní prostředek pro každého.

Maximální kapacita sítě

Siemens Mobility představí na InnoTrans 2024 světovou premiéru v signalizační technologii. Společnost předvede, jak mohou operátoři dále optimalizovat kapacitu sítě a energetickou účinnost pomocí řešení digitální signalizace a elektrifikace. Cloudová infrastruktura s možností virtualizace a georedundance různých hardwarových komponent, jako jsou blokovací a ETCS systémy, významně přispívá ke snížení nákladů na údržbu a provoz. Navíc digitální systémy řízení vlaků v kombinaci s ATO (Automatic Train Operation) prostřednictvím ETCS nejenže zvyšují kapacity až o 30 procent. Ve skutečnosti také snižují spotřebu elektřiny v síti až o 30 procent a zlepšují přesnost až o 15 procent.

Train2Cloud – Siemens Mobility se svým digitálním signalizačním systémem pro městskou železniční dopravu představuje nejnovější inovace, jako je konektivita 5G, a také světově první konverzi stávajícího systému metra GoA4 na nový automatizační systém GoA4 CBTC. Tím se výrazně zvýší kapacita systému metra. Siemens Mobility navíc ukazuje, jak nejnovější inovace v elektrifikaci, jako jsou: Statické frekvenční měniče B. mohou operátorům nabídnout ještě více možností pro úsporu energie.

Železniční služby:

Siemens Mobility představuje na InnoTrans 2024 nové technologie a produkty železničních služeb…

Railigent X: Tato cloudová sada aplikací kombinuje IoT a AI k optimalizaci železničních aktiv. Railigent X lze bez problémů integrovat do jiných systémů nebo partnerských aplikací prostřednictvím API a umožňuje end-to-end optimalizaci procesů. Dokáže snížit náklady způsobené zpožděním vlaků až o 40 %, minimalizovat neplánované zastávky v depech až o 30 % a snížit náklady na údržbu až o 15 %. Novou aplikací v rámci Railigent X je Health States, komplexní model podpory rozhodování pro koordinátory údržby vozového parku/ECM3. K vyhodnocení stavu komponent využívá indikátory semaforu (červená, žlutá, zelená).

Na MoBase , platformě elektronického obchodování pro profesionální železniční produkty a řešení, nabízíme našim zákazníkům pohodlný nákup na jednom místě. Více než 350 000 dostupných náhradních dílů usnadňuje zákazníkům najít to, co potřebují. Nové opravárenské služby MoBase umožňují zákazníkům prodávat přebytečné zásoby dalším zákazníkům v železničním průmyslu, což snižuje plýtvání a optimalizuje dodavatelský řetězec. Představujeme také dvě další novinky pro budoucnost údržby mimo depo na InnoTrans, abychom našim zákazníkům zaručili efektivní a spolehlivý provoz a zároveň optimalizovali využití kapacit depa.

Na klíč
Kromě našich globálních referencí na klíč ukazuje interaktivní tabulka, jak Siemens Mobility realizuje nejnáročnější dopravní projekty pro zákazníky po celém světě. Expozice ukazuje, jak se transformace urychluje prostřednictvím digitalizace (např. digitální dvojče) a jak Siemens Mobility podporuje udržitelnou mobilitu pomocí komplexních řešení. Siemens Mobility v rámci zakázky na klíč dodává kompletní službu pro nový 23 km dlouhý systém metra se šesti stanicemi a 12 třívozovými soupravami metra bez řidiče, které budou obsluhovat projekt Sydney Metro – Western Sydney Airport . Siemens Mobility dodává projekt na klíč jako člen konsorcia Parklife Metro spolu se svými partnery Webuild, RATP Dev, Siemens Financial Services a Plenary Group. Na InnoTrans předvedeme jedinečný virtuální 3D zážitek ovládaný gesty, který představí všechny funkce vlaku Sydney Metro Western Airport.

Software

Návštěvníci budou mít příležitost dozvědět se více o Software Suite X a o tom, jak osvědčená softwarová řešení Siemens Mobility optimalizují jejich provoz a zlepšují zážitky cestujících z cestování. Náš TPS.suite (Train Planning System) nabízí provozovatelům infrastruktury a železničním společnostem podporu při optimalizaci jejich provozních procesů. Interaktivní výstava vysvětluje, jak TPS.plan vytváří vysoce přesné a spolehlivé jízdní řády, jak TPS.live podporuje dispečery prostřednictvím automatizace a optimalizace a jak TPS.trackworks umožňuje efektivní plánování výstavby.

Na InnoTrans se představí také S3 Passenger , naše platforma pro správu zásob, ceny a rezervaci míst pro dálkové železniční a autobusové společnosti. Řešení SaaS pomáhá operátorům spravovat jejich inventář a maximalizovat využití sedadel za účelem zvýšení kapacity a výnosů. Otevřená architektura S3 Passenger umožňuje integraci s řadou rozhraní API z externích operačních systémů, inventárních systémů třetích stran, prodejců a jakékoli další integrace. Aplikační služby HAFAS NextGen nabízejí holistický a zcela přepracovaný zážitek pro cestující. Ať už plánování cest z domu do domu, informace v reálném čase, prodej jízdenek nebo dokonce doprava založená na poptávce – všechny relevantní služby mobility jsou hladce integrovány a podporovány komplexní sadou nástrojů pro správu dat.

siemens innotrans 2024

Železniční komponenty

Siemens Mobility představuje své portfolio komponentů šitých na míru pro výrobce vlaků na InnoTrans 2024 a představuje nejnovější vývoj na vlastním stánku v hale 27 (stánek 220).

Mezi hlavní výhody patří:

  • Komponenty podvozku a související servisní modely
  • Centrální inovace MoComp: brzdový systém bez stlačeného vzduchu, technologie SiC v trakčním a pomocném měniči, vysoce integrovaná převodovka synchronního motoru s trvale buzeným motorem
  • Modulární a škálovatelné palubní a komunikační zařízení

S těmito inovacemi se Siemens Mobility zaměřuje na výrobce vozidel po celém světě a posiluje svou roli předního poskytovatele v železničním průmyslu.

Mobilita Siemens ve venkovním prostoru:

Siemens Mobility také prezentuje na venkovní ploše následující vozidla:

  • V Egyptě se buduje 2 000 km dlouhá vysokorychlostní železniční síť, díky níž se Egypt během několika let stane šestou největší vysokorychlostní železniční zemí na světě. To umožní 90 % Egypťanů přístup k bezpečnému, čistému a dostupnému dopravnímu systému. Vysokorychlostní vlak Velaro pro Egypt je navržen pro provoz v extrémních teplotních podmínkách. Zahrnuje prvky vhodné pro pouštní použití a zároveň zajišťuje nejvyšší úroveň pohodlí cestujících.
  • Mireo Smart je odpovědí na výzvy neustále se měnícího dopravního prostředí a rostoucí popularity železniční mobility. S Mireo Smart nabízí Siemens Mobility železničním operátorům vysoce standardizovaný regionální vlak, který může být zpřístupněn ve velmi krátké době a vyznačuje se vysokou spolehlivostí a dostupností.
  • Smart Train Lease: Společnost Siemens Mobility založila svou dceřinou společnost Smart Train Lease GmbH, aby zákazníkům poskytla možnost flexibilně doplňovat své vozové parky pronajatými moderními bateriovými, vodíkovými a elektrickými jednotkami. Vlaky Mireo Smart od společnosti Siemens Mobility jsou dostupné v krátké době, již byly schváleny k provozu a splňují všechny požadované standardy pro moderní místní osobní dopravu.
  • Vectrain je flexibilní, přeshraniční řešení pro meziměstskou dopravu. Flexibilní konfigurace vozidel, jako jsou lokomotivy Vectron a kabinové vozy Vectrain se standardizovanými vozy Vectouro, nabízejí operátorům flexibilitu a umožňují cestujícím cestovat přes hranice. Vlak a lokomotiva jsou již registrovány v několika evropských zemích.
  • Vectron je platforma lokomotivy Siemens Mobility. Díky variantám AC a MS lze lokomotivu použít v různých napěťových soustavách. Dosahuje maximální rychlosti 230 km/h a je také součástí Vectrainu. Tato lokomotiva je vhodná pro použití na konvenčních i vysokorychlostních tratích v rychlé přeshraniční osobní dopravě.

Udělejte si prosím poznámku
Na naší tiskové konferenci InnoTrans v pondělí 23. září (14:30 SEČ) představí Siemens Mobility další průkopnické inovace. Pokud se chcete zaregistrovat, kontaktujte tým Siemens Mobility Media Relations press.mobility@siemens.com. Propozice veletrhu InnoTrans 2024 v českém jazyce naleznete zde (PDF, 24 stran).

Zdroj zprávy: Siemens
logo Siemens