Ekologická doprava ve městech – to je cíl nového vodíkového autobusu Škoda H’CITY

Města neustále hledají nové způsoby, jak zpříjemnit životy svým obyvatelům. Velká pozornost je v poslední době věnována snižování emisí ve vzduchu, které jsou zejména ve velkých městech velmi citelným problémem. Výrobci dopravních prostředků proto přichází s novými variantami pohonu, které zajišťují efektivní dopravu a současně ulevily životnímu prostředí. Škoda Group se dlouhodobě věnuje vývoji těchto technologií, a proto přichází na trh s novým autobusem na vodíkový pohon Škoda H’CITY 12. Vodíkový autobus zažil premiéru na veletrhu InnoTrans v Berlíně.

hcity

 

“Portfolio od Škoda Group zahrnuje čemukoli různé typy pohonů, díky vhodnému řešení, která vyhovujíž až v aktuální nabídce. Nejnovější trendy ukazují, že zákazníci žádají vozidla, která jsou šetrná k životnímu prostředí a mají tak nejnižší dopad na život obyvatel. Právě proto přicházíme s novinkou, která nabízí městům zajímavé řešení. Škoda H’CITY 12 je plně bezemisní vozidlo, které je vhodnou náhradou dieselových autobusů, kterých je ve městech stále velká převaha. Novým vozidlem následujeme náš vývoj, kdy jsme již v roce 209 představili první model vodíkového autobusu Škoda TriHyBus, který řadu let sloužil v provozu. Nový model vzal ověřené praktiky z původního vozidla, ale zároveň nabízí řadu inovací.” Tanya Altmann, prezidentka Bus Mobility ve Škoda Group

hcity

Vodíkový autobus je součástí řešení Škoda New Energy Vehicle a vhodně doplňuje portfolio ekologických autobusů vhodných pro městský provoz. Autobusy na vodíkový pohon mají extrémně nízkou hlučnost a nízké vibrace, což je typické i pro klasické elektrobusy. Na rozdíl od nich je ale doplnění paliva do vodíkového autobusu nepoměrně rychlejší, protože nedochází k přímému dobíjení baterií. Do autobusu je doplňován vodík, který následně vzájemnou reakcí s kyslíkem ze vzduchu vyrábí elektrickou energii přímo v autobuse. Vozidla tak nemusí čekat u nabíjecích stanic, ale jsou neustále připravena vyjet do provozu. Do vzduchu se pak uvolňuje pára, která vzniká jako vedlejší produkt chemické reakce. Díky tomu vodíkové autobusy nijak nezatěžují životní prostředí.

hcity

Autobus Škoda H’CITY 12 používá jako zdroj energie PEM palivové články, ve kterých probíhají reakce vodíku a kyslíku, a baterie, do kterých se ukládá vyrobenou energii. Tento typ pohonu umožňuje na jedno natankování dojezd do vzdálenosti až 350 km.

hcity

KLÍČOVÉ VLASTNOSTI VODÍKOVÉHO AUTOBUSU ŠKODA H’ CITY 12
Délka: 12 020 mm
Šířka: 2 550 mm
Výška: 3 430 mm
Počet míst k sezení: 26
Počet cestujících: až 85
Kapacita zásobníku vodíku: 39 kg

Zdroj zprávy: ŠKODA GROUP a.s.
Škoda Transportation