Exportéři míří se SP ČR do Indie, Austrálie a Japonska

Necelá desítka zástupců českých firem a institucí se vydává se Svazem průmyslu a dopravy ČR na důležitou obchodní misi do Indo-Pacifiku. Do Indie, Austrálie a Japonska exportéři pod vedením viceprezidentky SP ČR Kateřiny Kupkové doprovodí ministra zahraničních věcí Jana Lipavského na jeho oficiální návštěvě. Cílem desetidenní cesty je rozvinout obchodní kontakty v oblasti kyberbezpečnosti, digitalizace, ICT nebo inovativních digitálních řešení.

japonsko šikanzen

Podnikatelská mise SP ČR doprovázející ministra zahraničí Jana Lipavského míří do oblasti, která pro české firmy nabízí velké příležitosti. Indie, Austrálie i Japonsko patří mezi TOP 20 největších ekonomik světa. Indie je navíc od loňska oficiálně nejlidnatějším státem planety a má tak z obchodního hlediska pro firmy obrovský potenciál.

„Zároveň mise do této oblasti přichází v ideální čas. Jak nám ukázala nedávná čísla Českého statistického úřadu, tak českému exportu se nebývale daří. Jeho drtivá většina ovšem míří do Evropy, je proto potřeba nasměrovat český vývoz i na jiné trhy. Právě rostoucí oblast Indo-Pacifiku je pro tuto příležitost ideální,“ vysvětluje Kateřina Kupková, viceprezidentka Svazu průmyslu a dopravy ČR, která podnikatelskou delegaci vede.

indie pix taj mahal

„Indo-Pacifik je pro nás klíčovou součástí naší sebevědomé zahraniční politiky. Strategický, politický, bezpečnostní i ekonomický význam tohoto regionu dlouhodobě roste. V současném geopoliticky rozbouřeném světě platí, že bezpečnost Indo-Pacifiku je neoddělitelně svázána s bezpečností v Evropě,“ říká ministr zahraničních věcí Jan Lipavský.

Součástí podnikatelské delegace SP ČR budou především firmy z oblasti ICT, digitalizace, ale také třeba Univerzita Karlova nebo podniky či instituce specializující se na robotiku či fotovoltaiku.

„Od mise si slibujeme možnost rozšíření kontaktů na dodavatele v Asii, kde se momentálně koncentruje vývoj moderních technologií pro robotizaci a automatizaci v logistice, které se naše skupina KVADOS Group v posledních letech nejvíce věnuje. Rádi bychom se setkali s firmami, které působí ve stejném oboru, abychom s nimi konzultovali i aktuální trendy a komparovali je s vývojem ve střední Evropě. Účast v rámci mise ministra zahraničí dává kontaktům s našimi zahraniční partnery vyšší prestiž. Těšíme se na setkání s dosavadními partnery, se kterými jsme již v kontaktu a věříme, že je dále rozšíříme,“ říká Miroslav Hampel, generální ředitel společnosti KVADOS.

tokyo

Rozšířit si obzory a také svou síť zahraničních partnerů by chtěla i marketingová agentura Marsmars.

„Očekáváme, že nám mise poskytne větší přehled o nejnovějších trendech a technologiích v marketingu, které následně využijeme ke zvýšení efektivity a inovací pro naše klienty. Například konkrétní indické a australské firmy jsou žádanými dodavateli. V tématech digitálních inovací a produktivity na úrovni malých firem jsme velmi aktivní, těžíme z trendů a nasloucháme startupovým myšlenkám. Chceme se podělit o naše know-how, budovat nové vztahy a porozumět tomu, jak firmy pracují s příležitostmi i hrozbami vzniklé AI boomem,“ říká Jiří Nekovář z marketingové agentury Marsmars.

Představitelé necelé desítky českých firem, institucí či univerzit během mise postupně navštíví Dillí, Canberru, Sydney, Tokio a Ósaku. Hned ve čtyřech městech – Dillí, Canbeře, Sydney i Tokiu – se můžou těšit na byznys fóra a B2B jednání za účasti místních firem a podniků a další obchodní program. V Ósace se pak exportéři mimo jiné dozví aktuální informace o přípravách světové výstavy EXPO 2025, která se zde uskuteční v příštím roce, a také o možnostech, jak se přímo zapojit do chystané české expozice a jejího programu.

Sydney

Zdroj zprávy: Svaz průmyslu a dopravy ČR
Svaz průmyslu