Holistická automatizace s novými vozidly

Linde MH novinky

Společnost Linde Material Handling obnovuje své portfolio vozidel a prezentuje se jako perfektní partner pro automatizaci skladových procesů. Společnost Linde Material Handling (MH), specialista na intralogistiku, uvádí na trh další automatizovaná vozidla a dokončuje tak modernizaci svého produktového portfolia. Jedním z vrcholů je automatizovaný kombinovaný vysokozdvižný vozík Linde K-MATIC k pro úzké uličky:

„Pokud se z vysokých regálů skladují a vyzvedávají pouze plné palety, tento vozík eliminuje pro naše zákazníky nutnost pořizovat manuální vozidlo,“ vysvětluje Pascal Kuster, prodejní školitel pro automaticky naváděné vozíky ve společnosti Linde MH.

Novinkou na trhu jsou také výsuvný vozík Linde R-MATIC k a protizávažný stohovací vozík Linde L-MATIC AC k s konzolovými vidlemi. Všechny tyto vozíky jsou vyráběny sériově a jejich cílem je ještě více zvýšit ziskovost automatizačních projektů s Linde MH zkrácením doby plánování a implementace a zajištěním vyšší efektivity a nižších nákladů.

Linde MH novinky

„S novými modely, stejně jako s již představeným automatizovaným vysokozdvižným vozíkem Linde L-MATIC HD k a plně automatizovanou kompaktní variantou Linde L-MATIC core, bude automatizace procesů toku materiálu jednodušší, nákladově efektivnější, snadněji servisovatelná a ještě flexibilněji rozšiřitelná pro naše zákazníky,“ slibuje produktový školitel. Vysoce kvalitní, energeticky úsporné a snadno programovatelné AGV a AMR tvoří „sadu nástrojů“, ze které plánovači automatizace Linde MH čerpají při vývoji konceptů. „Naše nové vozíky hrají důležitou roli jako součást automatizačního řešení. Dobré plánování a příprava projektu jsou však stejně důležité pro úspěch,“ zdůrazňuje Kuster. „Protože naši zákazníci investují do řešení, nikoli do produktu!“

Nezbytným předpokladem pro jakoukoli automatizaci je standardizace procesů. Je také třeba vzít v úvahu, že procesy s manuálními vozíky nelze vždy mapovat jednotně s odpovídajícími automatizovanými modely vozidel. Jeden příklad: Doposud řidič retraku zajišťoval také dálkovou přepravu z oblasti příjmu zboží do regálu s vysokými regály. Díky automatizaci je nyní efektivnější používat pro tento dílčí proces automatizovaný vysokozdvižný vozík, aby se zvýšila propustnost a optimalizovaly náklady na palety manipulované za hodinu.

Linde MATIC k: Nová generace vozidel pro efektivní automatizaci
Čím větší je produktové portfolio, tím více možností je k dispozici pro vývoj automatizačních řešení přizpůsobených individuálním požadavkům zákazníků. Linde MH se k tomu zavázala s nejkomplexnější nabídkou vozíků v oboru. V první lize skladové techniky se Linde K-MATIC k stává silným prohlášením. S nosností 1,5 tuny a maximální výškou zdvihu 14,5 metru je kombinovaný úzkouložkový vysokozdvižný vozík navržen pro co nejlepší využití dostupné skladové kapacity.

„Vzhledem k tomu, že vozík tráví velkou část své dráhy v regálové uličce, dává použití automatizovaného vozíku obzvláště dobrý smysl,“ vysvětluje produktový školitel Pascal Kuster. „To umožňuje zaměstnancům převzít úkoly s vyšší přidanou hodnotou.“

Retrak Linde R-MATIC k je ideální pro automatizované doplňování zásob v regálech s širokými uličkami. K dispozici jsou tři modely s nosností až 2,3 tuny. Pro optimální konfiguraci vozíků dle individuálních požadavků zákazníka je k dispozici široký výběr modulárních variant stožárů s maximální výškou zdvihu až deset metrů. Rozšířenou řadu vozíků doplňují automatizovaná řešení pro kyvadlovou dopravu a skladování.

Inovativní technologie zvyšuje produktivitu
Jak úzkouzdičkové vysokozdvižné vozíky, tak i retraky se pohybují pomocí nejmodernější reflektorové technologie. Jsou vybaveny senzorovým systémem polohování palet s „inteligentními“ vidlemi pro přesné ukládání a vybírání kvalifikovaných nosičů nákladu, jako jsou europalety, pletiva nebo palety CHEP. Systém nejen detekuje, zda je prostor v regálu volný, ale také zda se v cestě nacházejí nějaké překážky. Pokud palety nejsou správně zarovnány, vidle se seřídí. Systém také před vyjmutím vidlí z nosiče nákladu zkontroluje, zda je zboží přesně umístěno na regálu. Vozidla jsou poháněna buď olověnými bateriemi, nebo lithium-iontovými bateriemi nejnovější generace pro maximální energetickou účinnost. Oba typy baterií lze kombinovat se všemi dostupnými možnostmi manuálního nebo automatického nabíjení. Jasná barevná dotyková obrazovka zjednodušuje komunikaci mezi lidmi a stroji a usnadňuje zadávání řídicích povelů. Maximální provozní bezpečnost zajišťuje řada standardních funkcí, jako jsou 360stupňové skenery, nouzové vypínače, světla a akustické signály. Ty lze doplnit volitelnými funkcemi, včetně 2D laserových závěsů a dalších světelných řešení, jako jsou BlueSpot a červené výstražné čáry.

Integrovaná softwarová platforma MATIC:move
Všechna nová vozidla jsou vyvinuta interně a jejich cílem je zmapovat centrální intralogistické procesy jako bezproblémové řešení. Vysokozdvižné vozíky a retraky pro úzké uličky jsou proto digitálně propojeny s variantami paletových stohovačů. Automatizovaná zařízení jsou řízena prostřednictvím softwarové platformy Linde MATIC:move (nebo MATIC:move+), která nabízí jednotné uživatelské rozhraní pro monitorování v reálném čase, zobrazení otevřených objednávek, prediktivní údržbu a standardizovanou integraci se systémy WMS a ERP. Automatizovaná i manuální vozidla lze také propojit do sítě prostřednictvím systému Linde Warehouse Manager a integrovat do asistenčních systémů pro provozní bezpečnost, jako je Linde Safety Guard.

„Klíčovým faktorem úspěchu je však spolupráce s našimi zákazníky,“ zdůrazňuje Pascal Kuster, expert na automatizaci společnosti Linde MH. „Podporujeme odpovědné osoby již od fáze návrhu, standardizujeme procesy, definujeme jasné cílové hodnoty (KPI) a simulujeme tok materiálu v našem digitálním dvojčeti. To vytváří pevný základ pro úspěšné dokončení projektu a rychlou návratnost investic. A po uvedení do provozu naši zkušení servisní technici a hustá prodejní a servisní síť zajišťují, že se zákazníci mohou spolehnout na rychlé reakční doby v případě údržby a oprav.“

Zdroj zprávy: Linde Material Handling
Linde