Na třetím setkání Klientské rady CzechTrade nastínila agentura plány pro rok 2025
Agentura na podporu obchodu CzechTrade pokračuje v plnění své střednědobé strategie na období let 2023-2026 a uspořádala třetí setkání Klientské rady CzechTrade. Tento poradní orgán se skládá ze zástupců exportérů, vedení CzechTrade a zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu (MPO) a byl zřízen za účelem zajištění efektivnějšího dialogu mezi exportéry a agenturou. Cílem Klientské rady je mimo jiné definovat priority a požadavky exportérů a budovat zákaznickou zkušenost CzechTrade v oblasti internacionalizace a exportu.
V úvodu jednání Klientské rady CzechTrade byl ze strany MPO upřesněn systém finanční podpory firem na výstavách a veletrzích Diskutovalo se například o návrhu zpřehlednit systém podpory na akcích a jedním z podnětů bylo zavést kontaktní osobu, která by firmám poskytovala informace a odpovídala na případné dotazy. Z diskuze vzešlo, že informace o systému budou přehledně dostupné na portálu BusinessInfo.cz a dotazům se bude věnovat Klientské centrum pro export, čímž bude zajištěna jednoznačná komunikace směrem k firmám.
Následně představil generální ředitel CzechTrade společně s ředitelkou zahraniční sítě CzechTrade Ivanou Třoskovou plány agentury na rok 2025.
„S téměř 60 zahraničními kancelářemi stále zůstává řada otázek ohledně jejich optimálního využití. Toto téma bychom rádi prodiskutovávali i na dalších setkáních se zástupci Klientské rady. Zároveň se nabízí řada zajímavých nápadů, například větší zaměření na design, který hraje klíčovou roli ve všech oblastech. V České republice máme špičkové designéry, jejichž potenciál je pro české firmy dosud málo využíván,“ řekl generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal.
Vladimír Degťar, ředitel sekce služeb pro exportéry, následně představil portfolio služeb agentury CzechTrade. Poskytl statistický přehled o podílu služeb s finanční a bez finanční spoluúčasti, stejně jako o projektech podporovaných z fondů EU i počty jednotlivých realizovaných služeb v roce 2023.
Klientská rada CzechTrade má celkem 11 členů z řad exportérů, vrcholového managementu a zástupců Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO). Zástupci exportérů byli do Klientské rady zvoleni hlavními podnikatelskými reprezentacemi, jako je Svaz průmyslu a dopravy, Hospodářská komora nebo Asociace malých a středních podniků a živnostníků.
„Klientská rada je klíčovým orgánem k prohloubení spolupráce s našimi klienty za účelem efektivního nastavení systému proexportní podpory v České republice,“ vysvětluje Radomil Doležal.
Třetího setkání Klientské rady CzechTrade se z řídících institucí zúčastnil generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal, ředitelka zahraniční sítě CzechTrade Ivana Třosková a ředitel sekce služeb pro exportéry Vladimír Degťar, dále za MPO pánové Martin Šperl a Michal Prokop. Ze zástupců firem byli na jednání přítomni Zuzana Ceralová Petrofová ze společnosti PETROF Pianos, Petr Milata ze společnosti Beznoska, Dušan Kožušník z firmy Compelson, Jan Rýdl za TOS VARNSDORF a Petr Hájek ze společnosti TSE.
Klientská rada se setkává zpravidla čtyřikrát ročně. Kromě výše uvedených podnětů se pravidelně probírá strategické směřování agentury, zákaznická zkušenost, požadavky klientů, rozvoj, inovaci a kvalitu služeb a přístup ke klientům. Zřízení Klientské rady je další krok k naplňování střednědobé strategie CzechTrade, která si klade za cíl posílit český export, rozšiřovat zahraniční síť, zajistit lepší podporu pro české podniky na zahraničních trzích.
„Naše střednědobá exportní strategie, jejíž plnění máme naplánované do roku 2026, se mimo jiné zaměřuje na budování zákaznické zkušenosti a na optimalizaci našich služeb, a Klientská rada v tomto směru hraje zásadní roli. Umožňuje nám získávat přímou zpětnou vazbu od exportérů a díky tomu lépe cílit naše služby a podporu, což je pro naše klienty zásadní,“ dodává Radomil Doležal.
O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 26 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 66 zemích na pěti kontinentech. Více informací na www.czechtrade.cz.
Zdroj zprávy: CzechTrade
Přílohy