Nabíjecí řešení Siemens podporuje bezemisní místní veřejnou dopravu v Ostravě

siemens

Společnost Siemens Smart Infrastructure byla pověřena dodávkou nabíjecího řešení pro ostravskou dopravní společnost (Dopravní podnik Ostrava), která rozšiřuje svůj vozový park o 24 elektrických autobusů Solaris. Dosud největší zakázka na elektrobusy v České republice zahrnuje čtyři nabíjecí stanice Sicharge UC od společnosti Siemens. Každá z těchto vysoce výkonných nabíječek poskytuje efektivní maximální výkon 400 kW. Siemens dodá také 28 mobilních nabíječek, elektrickou infrastrukturu a software pro automatizaci spotřeby energie.
solarisCopyright Solaris | Nabíjecí řešení Siemens dodá elektřinu do 24 elektrických autobusů Solaris v Ostravě.

„Přechod na elektromobilitu v hromadné dopravě je důležitým krokem ke zlepšení kvality ovzduší v metropolitních oblastech. Díky našim pokročilým digitálním technologiím můžeme přispět k ekonomickému a spolehlivému provozu eBusů v Ostravě, “uvedl Tomáš Hüner, ředitel Siemens Smart Infrastructure v České republice.

Siemens instaluje dobíjecí stanice pro elektrobusy na autobusovém nádraží Hranečník a na Valchařské ulici v centru Ostravy. Na Hranečníku bude instalována rychlonabíječka Sicharge UC s pantografem shora dolů a tři rychlonabíječky Sicharge UC, každá s pantografem shora dolů, ve Valchařské ulici. Moderní nabíječky Sicharge UC nabízejí maximální stejnosměrný výkon 500 A až do 1000 V. Jednotky Simatic S7 zajišťují spolehlivý a optimalizovaný provoz. Všechny nabíjecí body jsou vybaveny kamerovým systémem a fungují jako samoobsluhy. První eBusy by se měly začít nabíjet v létě příštího roku.

„Spolehlivá, levná a bezemisní hromadná doprava je v Ostravě důležitější než v jiných českých městech,” uvedl Daniel Morys, generální ředitel a generální ředitel Dopravního podniku Ostrava, as. „Čistý vzduch má zásadní význam pro kvalitu života. Věřím proto, že naši cestující oceňují naši snahu o šetrnější přístup k životnímu prostředí v Ostravě a podporují nás v dalším rozšiřování elektromobility. “

Řídicí aplikace microgrid společnosti Siemens měří a přenáší data o nabíjení do systémů dopravce, a to jak pro správu energie, tak pro provozní plánování. To umožňuje dálkově řízený a automatizovaný proces nabíjení podle jízdních řádů sběrnice a nabíjecí výkon lze upravit v závislosti na dostupné energii. Společnost Siemens dodává také jeden 800 kVA a dva 1250 kVA transformátory suchého napětí pro připojení nabíjecích bodů k síť, stejně jako rozváděče vysokého napětí, včetně Siemens GIS typu 8DJH.

28 mobilních nabíječek, každá s výkonem 22,5 kW, se používá pro noční nabíjení nebo v dílně k vyrovnání výkonu a zajištění dalšího provozu vozového parku eBus. Rozsah dodávky společnosti Siemens zahrnuje také řízení projektů, konstrukční a montážní práce, uvedení do provozu a preventivní a nápravnou údržbu.

Přehled nabíjecích stanic Sicharge UC
Modulární nabíjecí systém Sicharge UC je určen pro všechny typy užitkových vozidel na elektrický pohon. Nabízí nabíjecí kapacitu až 800 kW a splňuje také budoucí požadavky na nabíjení a infrastrukturu. Systém, který lze upgradovat na nejnovější standardy, optimalizuje spotřebu energie a nabízí různé možnosti připojení. Spolehlivá a robustní konstrukce umožňuje použití v interiéru i exteriéru. Nabíjecí stanice může napájet až pět vozidel jeden po druhém prostřednictvím výdejních stojanů – kromě nabíjecích kabelů (zásuvný systém) lze použít sběrače shora dolů (OppCharge) nebo propojovací kryty pro sběrače zdola nahoru. Flexibilní kombinace nabíjení pomocí kabelového připojení a sběrače umožňuje optimalizovat náklady a instalační prostor.

eBusy pro Ostravu
Solaris Bus & Coach dodává pro ostravskou veřejnou dopravu flotilu 24 elektrických autobusů. Modely Solaris Urbino 12 mají vysoce výkonné baterie Solaris s celkovou kapacitou 91,4 kWh – ideální pro časté krátké nabíjecí procesy, které jsou typické pro trasy, na kterých mají být vozidla používána. Elektrické autobusy jsou dodávány v obvyklé délce 12 metrů; každý může přepravovat až 80 cestujících (sedících i stojících). Díky postupnému nabíjení na autobusových stanicích je denní dojezd nových elektrobusů až 400 kilometrů. Nabíjení během dne trvá díky použité vysoce výkonné technologii nabíjení na autobus maximálně deset minut.

Zdroj zprávy: Siemens
siemens