Nový rollover test autobusu podle FMVSS 227

tuv sud zkušební laboratoř v Bezděčíně

Nezávislá, akreditovaná zkušební laboratoř v Bezděčíně nabízí fyzické testy odolnosti autobusů při převrácení na bok, nyní i podle nového severoamerického předpisu FMVSS 227. Tento test vychází z evropského předpisu R66, ale pokrývá například i požadavky na uvolněné součásti interiéru.

tuv sud zkušební laboratoř v Bezděčíně

R66 umožňuje pro vydání homologace využití i simulačních metod, které rovněž nabízíme. FMVSS 227 simulace jako alternativu k fyzické zkoušce neuvádí a vyžaduje fyzické testování pro prokázání odolnosti, nabízíme však možnost využití virtuálních simulací pro pre-validaci.

tuv sud zkušební laboratoř v Bezděčíně

V čem tkví výjimečnost?
Tato služba je výjimečná, protože jen málo laboratoří na světě umí takovou zkoušku vůbec realizovat. Laboratoř v Bezděčíně k tomu prostřednictvím 3 synchronizovaných naklápěcích plošin přidává i možnost provedení testu na dlouhých autobusech prakticky bez omezení délky. Renomé a kvalita společnosti TÜV SÜD, výstupy ze zkoušky doplněné např. o tenzometry, měření zrychlení a záběry z vysokorychlostních kamer jsou pak samozřejmostí.

tuv sud zkušební laboratoř v Bezděčíně

Pro koho tato služba je?
Tímto novým testem cílíme na výrobce autobusů, kteří plánují prodávat svá vozidla na severoamerickém trhu. FMVSS 227 začíná platit 30. prosince 2024, a výrobci se na ni musí připravit.

Zdroj zprávy: TÜV SÜD Czech
tuv