Nový rollover test autobusu podle FMVSS 227

Nezávislá, akreditovaná zkušební laboratoř v Bezděčíně nabízí fyzické testy odolnosti autobusů při převrácení na bok, nyní i podle nového severoamerického předpisu FMVSS 227. Tento test vychází z evropského předpisu R66, ale pokrývá například i požadavky na uvolněné součásti interiéru.
R66 umožňuje pro vydání homologace využití i simulačních metod, které rovněž nabízíme. FMVSS 227 simulace jako alternativu k fyzické zkoušce neuvádí a vyžaduje fyzické testování pro prokázání odolnosti, nabízíme však možnost využití virtuálních simulací pro pre-validaci.
V čem tkví výjimečnost?
Tato služba je výjimečná, protože jen málo laboratoří na světě umí takovou zkoušku vůbec realizovat. Laboratoř v Bezděčíně k tomu prostřednictvím 3 synchronizovaných naklápěcích plošin přidává i možnost provedení testu na dlouhých autobusech prakticky bez omezení délky. Renomé a kvalita společnosti TÜV SÜD, výstupy ze zkoušky doplněné např. o tenzometry, měření zrychlení a záběry z vysokorychlostních kamer jsou pak samozřejmostí.
Pro koho tato služba je?
Tímto novým testem cílíme na výrobce autobusů, kteří plánují prodávat svá vozidla na severoamerickém trhu. FMVSS 227 začíná platit 30. prosince 2024, a výrobci se na ni musí připravit.
Zdroj zprávy: TÜV SÜD Czech