Od certifikační značky k logu: osmiúhelník TÜV SÜD slaví své 20. výročí

tuv

Osmiúhelník TÜV SÜD slaví 20. výročí jakožto logo značky. Symbol osmiúhelníku se od svého zavedení v roce 2004 stal jednou z nejznámějších německých certifikačních známek a log firemních značek a je vysoce ceněn a uznáván po celém světě. Zkušební, inspekční a certifikační (TIC) organizace společnosti TÜV se těší celosvětově té nejlepší pověsti. Společnost TÜV SÜD, založená v roce 1866 ve městě Mannheim, je nejstarší TIC organizací v Německu.

Liz Fendt, ředitelka prodeje a marketingu společnosti TÜV SÜD AG

Liz Fendt, ředitelka prodeje a marketingu společnosti TÜV SÜD AG

„TÜV SÜD je od svých nejranějších počátků hnací silou inovací a pomáhá společnostem uvádět na trh nové výrobky s bezpečností, jistotou a efektivitou. Profil a image značky se utvářely celá desetiletí a představují cenné jmění,“ uvedla Liz Fendt, ředitelka prodeje a marketingu společnosti TÜV SÜD AG. „U příležitosti výročí loga TÜV SÜD jsme jej loni poněkud zmodernizovali, aby odráželo inovativní digitální zaměření našich služeb.“

Před uvedením proslulého osmiúhelníku jako certifikační známky a loga měly všechny tehdejší regionální a nezávislé organizace TÜV (testování, inspekce a certifikace) různé vlastní značky, známky a loga. Osmiúhelník zavedla jako svou certifikační známku společnost TÜV Süddeutschland e.V. (dnes TÜV SÜD) v roce 1999. Charakteristický symbol TÜV SÜD, který se důsledně používá ve spojitosti se širokou řadou služeb, se brzy stal dobře známým a výrazně rozpoznatelným.

Vzhledem k tomu, že společnost pokračovala ve své strategii internacionalizace podnikání, rozhodlo se vedení společnosti přijmout osmiúhelník od roku 2004 také jako logo společnosti. Osmiúhelník byl však chytrou volbou i z mnoha jiných důvodů; v mnoha kulturách představuje osmihranný tvar dokonalost a vesmírný řád a symbolizuje harmonii. V Číně je osmička považována za šťastné číslo.

Osmiúhelník TÜV SÜD byl poprvé zapsán jako slovní a obrazová ochranná známka u Německého úřadu pro patenty a ochranné známky v roce 2004. V roce 2006 získalo logo nový design v trojrozměrné podobě, která byla v té době velmi moderní. Bezprostředně poté byly zapsány ochranné známky ve všech zemích světa, kde se využívají služby společnosti TÜV SÜD. Na konci roku 2023 byl značce propůjčen jasnější a modernější design, optimalizovaný pro použití v on-line i digitálních aplikacích.

tuv loga

Certifikační známky a loga skupiny TÜV SÜD, která je dnes celosvětovým operátorem, byly v průběhu 160leté historie společnosti revidovány a upravovány tak, aby odrážely její vývoj

Vlevo na obrázku: Certifikační známka společnosti TÜV SÜD a předchozích organizací (výběr)
Vpravo na obrázku: Loga společnosti TÜV SÜD a předchozích organizací (výběr)

Pozitivní asociace – ochrana ochranné známky

„TÜV SÜD představuje vysoce kvalitní služby ve složitém světě a je synonymem důvěry, odbornosti, bezpečnosti a jistoty. Naše značka je spojována s přívlastky ‚spolehlivá‘, ‚udržitelná‘, ‚odborná‘ a ‚inovativní‘. Tyto pozitivní asociace potvrdily četné studie, které dále zdůraznily zvýšenou ochotu spotřebitelů hledat při nakupování ověřitelně testované a bezpečné výrobky a služby. Tyto vlastnosti se vyvíjely celá desetiletí a zaslouží si zvláštní ochranu,“ vysvětluje Liz Fendt.

Z tohoto důvodu jsou certifikační známky TÜV SÜD i logo společnosti chráněny zákonem o ochranných známkách. Kromě toho je zastřešující známka TÜV zapsaná a chráněná na národní i mezinárodní úrovni.

Již v roce 2011 potvrdil německý Spolkový soudní dvůr účinnost zastřešující známky a stanovil její status uznávané známky v Německu. Zastřešující značku TÜV zná až 99 procent německé populace. Její ochrana je podle zákona o ochranných známkách nezbytná, neboť je nutné chránit společnost TÜV SÜD, její zákazníky a spotřebitele obecně před jejím možným zneužitím.

Oblíbená u podvodníků a padělatelů, stále pod dohledem

„Renomé značky TÜV SÜD přirozeně závisí na zajištění toho, aby si důvěru, kterou vzbuzuje, mohly získat pouze společnosti a výrobky, jež si ji právem zasloužily úspěšným procesem certifikace. Tyto společnosti obdrží přesné pokyny, v jakém kontextu a rozsahu mohou certifikační známku TÜV SÜD používat,“ dodává Liz Fendt.

Neoprávněné či protiprávní používání certifikačních značek nebo log je důsledně stíháno zákonem a trhy jsou soustavně monitorovány celou řadou opatření, včetně sledování reklamních materiálů a nabídek na internetu, dohod s internetovými platformami, spolupráce s odděleními společností, která zkoumají hlášení od zákazníků a poskytovatelů služeb, a kontrol prováděných na veletrzích a ve (svobodných) přístavech ve spolupráci s celními orgány EU.

Rozdíl mezi certifikační známkou a logem
Logo TÜV SÜD je zapsaná slovní a obrazová ochranná známka, kterou smí používat pouze společnost TÜV SÜD a její oprávněné dceřiné společnosti. Zákazníci nesmí používat logo TÜV SÜD pro účely reklamy nebo podpory prodeje. Logo TÜV SÜD má souvislý modrý rámeček a neobsahuje text.

Zákazníci, kteří získají certifikaci TÜV SÜD, podrobili své výrobky nebo služby rozsáhlému a důkladnému testování a kontrole podle jasně stanovených kritérií. Certifikační známku mohou používat v souladu s přesně stanovenými pravidly.

Na rozdíl od loga společnosti má certifikační známka TÜV SÜD na obou stranách modrého rámečku vodorovný proužek. Text v modrém rámečku zobrazuje také prohlášení o shodě (např. ISO 9001). (Viz obrázek výše.)

Informace a transparentnost
Společnost TÜV SÜD rovněž nabízí rozsáhlé informační programy a zajišťuje maximální transparentnost svých zkušebních a inspekčních služeb a souvisejících certifikačních známek. Zájemci mohou navštívit vyhrazené webové stránky,

Zdroj zprávy: TÜV SÜD Czech
tuv