Škoda Group hledá pro své ostravské výrobní závody stovky nových pracovníků

Škoda Group aktuálně pracuje na řadě zakázek pro klienty z celé Evropy. Nárůst objemu práce si vyžádal významné investice do rozšíření výrobní kapacity ostravských výrobních závodů. S rostoucí kapacitou výroby roste i počet zamestnanců. Skupina jich aktuálně v Ostravě hledá 500. Zájem je zejména o elektromechaniky, zámečníky, kontrolory jakosti a mechaniky elektronických zařízení.

Škoda Group Ostrava

Na začátku roku 2020, před zahájením investic, zaměstnávala Škoda Group v ostravských výrobních závodech přibližně 550 pracovníků. V průběhu dvou let jsme zvýšili počet zaměstnanců na současných 1 400, a to i nákupu výrobního závodu v ostravském Martinově, díky kterému přišlo i jeho 200 zaměstnanců.

Škoda Group Ostrava

 

“Naše výrobní závody prochází zásadní proměnou. Ať už se jedná o unikátní obráběcí pracoviště nebo moderní lakovny, klademe si za cíl, abychom našim zaměstnancům poskytovali prvotřídní pracovní prostředí, ve kterém mohou vznikat vozidla té nejvyšší kvality.” Martin Bednarz, generální ředitel Škoda Vagonka

Škoda Group Ostrava

„Naše výrobní závody prochází zásadní proměnou. Ať už se jedná o unikátní obráběcí pracoviště nebo moderní lakovny, klademe si za cíl, abychom našim zaměstnancům poskytovali prvotřídní pracovní prostředí, ve kterém mohou vznikat vozidla té nejvyšší kvality. V tuto chvíli zdvojnásobujeme kapacitu montážních linek, které budeme mít nově hned čtyři. Aktuálně totiž pracujeme na nejen projektech pro České dráhy, ale stále probíhá výroba elektrických jednotek pro Lotyšsko a zahájili jsme i montáž vlaků pro Estonsko. Jsme dynamicky rostoucí firma, a pokud se chceme dále prosazovat na zahraničních trzích a konkurovat tradičním výrobcům, musíme být zároveň i zaměstnavatelem, který povede svého zaměstnance motivovat a k takovému růstu vytvořit patřičné podmínky,“ popisuje Martin Bednarz, generální ředitel Škoda Vagonka.

Škoda Group Ostrava

Investice znásobily kapacitu výroby
Výroba sídlící v Ostravě se pyšní největším moravským portálovým obráběcím centrem v Evropě, které bylo vybudováno jako součást projektu k rozšíření výrobních kapacit. Další velkou investicí byla stavba nové lakovny. V současné době se připravují dvě nové montážní linky. Po dokončení poslední investice bude roční kapacita až 300 hrubých staveb a až 200 plně montovaných a otestovaných vozů. Před zahájením investic se kapacita pohybovala okolo 50. Nová lakovna zvládne ročně nalakovat 120 skříní, oproti původnímu 40.

Škoda Group Ostrava

Velkou investici prošel i výrobní závod v ostravském Martinově, kde byla vybudována nová pracoviště – dvě lakovny, jedna příprava a jeden tryskací box, v celkové hodnotě přesahující 70 milionů Kč. Lakovna nově pojme až pět desítek vozů ročně a po dodatečných úpravách je možné rozšířit o dalších padesát procent. Další investice v ostravském regionu je zřízení centrálního skladu, který přispěje k vybudování celkové logistiky, od příjmu materiálů a jeho skladování, přes přípravu materiálu dle potřeb výroby až po jedinou expedici materiálu do výroby.

Zdroj zprávy: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Škoda Transportation