Snadný vstup do automatizace

Linde L-Matic HD matic:move

Linde MH usnadňuje automatizaci intralogistiky pomocí softwarového řešení. Se softwarovým řešením „MATIC:move“ od Linde Material Handling (MH) mohou nyní společnosti automatizovat svou intralogistiku ještě rychleji a efektivněji, protože implementace a řízení AGV jsou výrazně zjednodušeny. Software se nyní používá také v čistě automatizovaném vysokozdvižném vozíku Linde L-MATIC s jádrem, který bude uveden na trh v únoru 2025. Zařízení boduje také integrovanou lithium-iontovou baterií a díky kompaktní konstrukci usnadňuje použití ve stísněných prostorách skladů a výroby.

Linde L-Matic HD

„Zájem o automatizační řešení je obrovský, mnoho lidí odpovědných ve firmách pociťuje stále větší výzvy způsobené krátkými dodacími lhůtami v e-commerce, rostoucím tlakem na náklady kvůli vysokým cenám energií, rostoucím úsilím o udržitelnost a bezpečnost a v neposlední řadě , nedostatek kvalifikovaných pracovníků. Přitom téměř všude existují procesy materiálového toku, které jsou velmi vhodné pro automatizaci,“ říká Pascal Kuster, Sales Trainer Automated Guided Vehicles ve společnosti Linde MH. „Na druhou stranu vysoké náklady a personální náklady způsobují váhavost a neochotu,“ vysvětluje odborník. “Linde MH řeší toto dilema pomocí softwaru ‘MATIC:move’ a dává menším a středně velkým společnostem příležitost zvýšit efektivitu manipulace se zbožím pomocí automatizovaných průmyslových vozíků.”

Snadná implementace a plánování
Hlavní výhodou softwaru „MATIC:move“ je nekomplikované plánování a zkrácená a rychlá implementace automatizovaných procesů toku materiálu.

„To jde tak daleko, že jednoduché přepravy tras mezi dvěma body lze nastavit během jednoho dne,“ říká Pascal Kuster.

Jakákoli požadovaná údržba nebo servisní práce mohou být prováděny vyškolenými servisními techniky specializovanými specialisty na robotiku. Vozidlo se pohybuje v prostoru pomocí reflektorů, které jsou rozmístěny na prominentních bodech infrastruktury, například v zatáčkách, u zdrojů nebo propadů, stejně jako nabíjecích a servisních bodů. Aby mohl být software napájen daty, automatizovaný průmyslový vozík projede trasu a vytvoří digitální mapu skladového prostředí. Místa vyzvednutí a odevzdání vozidel, jakož i trasy jízdy pak lze plánovat na obrazovce počítače pomocí principu „drag & drop“.

Software je určen pro menší vozové parky s až pěti průmyslovými vozíky stejného typu vozidla a standardizovanými nosiči nákladu, jako jsou: Např. europalety a síťované boxy. Důraz je kladen zejména na horizontální přepravu ve skladech, výrobě, příjmu a expedici zboží. Mapovat lze i smíšený provoz s ručně ovládanými průmyslovými vozíky a chodci. Řešení díky tomu boduje výrazně nižšími investičními náklady. „V mnoha případech se doba návratnosti pohybuje kolem dvou let,“ vysvětluje Jan-Niklas Freund, manažer řízení prodeje automatizace ve společnosti Linde MH.

Linde L-Matic HD matic:move

Nový plně automatizovaný vysokozdvižný vozík
Software „MATIC:move“ se již používá v automatizovaném vysokozdvižném vozíku Linde L MATIC HD k. Automatizované a ručně ovládané vozidlo má nosnost 1,6 tuny a výšku zdvihu 3,8 metru a používá se ve skladech s širokými uličkami nebo pro obsluhu úzkých uliček. S čistě automatizovaným jádrem Linde L-MATIC je nyní ve startovacích blocích další vozidlo s novým softwarovým řešením. Kompaktní „game changer“ s nosností 1,2 tuny a výškou zdvihu 1,78 metru má integrovanou lithium-iontovou baterii, ale již nemá oj a poradí si s pracovní uličkou o šířce menší než 2,5 metru.

Linde L-Matic HD

Pro bezpečný provoz je jádro Linde L-MATIC standardně vybaveno 360° bezpečnostním prostředím a nouzovými vypínači, pomocí kterých lze vozidlo zastavit z několika stran stisknutím tlačítka. Vozidlo může být volitelně vybaveno dalšími bezpečnostními prvky, jako je Linde BlueSpot nebo Linde Red Warning Lines. Baterie se nabíjí ručně nebo automaticky pomocí indukčního nabíjení.

Postupné rozšiřování
Pokud se jedná o automatizační projekty s vyšším stupněm složitosti nebo pokud se plánuje rozšíření automatizace, mohou se zákazníci bez problémů připojit k „MATIC:move“. Využívá se pak široké portfolio průmyslových vozíků a software „MATIC:move+“, který lze použít k automatizaci vozových parků s až 150 vozidly. Rozšířený software lze prostřednictvím rozhraní propojit se systémy řízení skladu, řízení skladu a plánování podnikových zdrojů. Rozsah služeb sahá od vizualizace aktuálního stavu vozidel přes jejich dostupnost a vytížení až po správu baterií.

„Díky škálovatelnosti softwaru obdrží každý zákazník to správné řešení pro sebe – jak pro takzvané brownfield aplikace s historicky vyrostlými provozními areály, tak pro nové plánování na zelené louce,“ dodává Pascal Kuster. Společnosti mohou také „začít v malém“ a rozšiřovat automatizaci krok za krokem.

Zdroj zprávy: Linde Material Handling
Linde