Společnosti Bosch, Shell a Volkswagen vyvíjejí obnovitelný benzín s o 20 procent nižšími emisemi CO₂

bosch

Rozsah obnovitelných paliv se sníženým obsahem CO₂ roste. Po R33 Blue Diesel nyní nabízejí společnosti Bosch, Shell a Volkswagen také benzín se sníženým obsahem CO₂. Palivo, známé jako modrý benzín, také sestává z až 33 procent obnovitelných komponentů a zajišťuje tak úsporu CO₂ nejméně 20 procent na ujetý kilometr, od zdroje až po kolo. Pouze s flotilou 1 000 vozidel VW Golf VIII 1,5 TSI lze ročně ušetřit více než 230 tun CO₂ s ročním počtem najeto 10 000 kilometrů. Společnost Shell také používá certifikovaná kompenzační opatření k vyrovnání zbývajících emisí CO₂ při používání modrého benzínu. V plánu je původně přivést palivo na pravidelné čerpací stanice v Německu v průběhu roku.

boschModrý benzín s 20% nižšími emisemi CO₂

“Na cestě ke klimaticky šetrné mobilitě nesmíme nechat nevyužité žádné technické možnosti, od elektromobility po obnovitelná paliva. Každý kousek CO₂, který ušetříme, nám může pomoci dosáhnout našich cílů v oblasti klimatu,“ říká Dr. Uwe Gackstatter, vedoucí divize pohonů ve společnosti Bosch.

„Jsme rádi, že vám můžeme představit protějšek R33 Blue Diesel, a tak můžeme učinit velký krok vpřed, pokud jde o udržitelnost benzínových motorů,“ říká Felix Balthasar, vedoucí speciálních paliv ve společnosti Shell. Sebastian Willmann, vedoucí vývoje motorů s vnitřním spalováním ve společnosti Volkswagen, říká: „Modrý benzín je další složkou účinného snižování emisí CO₂ ve vozovém parku. Vzhledem k vysoké stabilitě Blue Gasoline při skladování je palivo obzvláště vhodné pro použití v hybridních vozidlech typu plug-in. S rozšířením nabíjecí infrastruktury a větších baterií budou tyto baterie v budoucnu provozovány hlavně elektricky, aby palivo mohlo zůstat v palivové nádrži po delší dobu. “

Nejvyšší požadavky na kvalitu paliva a udržitelnost
Palivo Blue Gasoline splňuje normu EN 228 / E10 a dokonce ji předčí v klíčových parametrech, jako je stabilita při skladování a chování při varu. Vysoce kvalitní přísady také zajišťují vysokou úroveň čistoty motoru a ochrany proti korozi. Palivo proto nelze prodávat pouze prostřednictvím stávající sítě čerpacích stanic, ale lze jej použít také ve všech nových i stávajících vozidlech, která jsou schválena pro provoz s benzínem Super 95 E10. Až 33 procent podílů z obnovitelných zdrojů se skládá z nafty na bázi biopaliva nebo etanolu certifikovaného certifikačním systémem ISCC (International Sustainability and Carbon Certification). Nafta se získává například z takzvaného tallového oleje, vedlejšího produktu například při výrobě celulózy pro papír.

Tovární čerpací stanice Bosch nabízejí pouze paliva se sníženými emisemi CO₂
V projektu Blue Gasoline společně definovali tři partneři specifikaci paliva, které má být dosaženo, s přihlédnutím k požadavkům motoru a udržitelnosti. Vyvinutý produkt byl intenzivně testován na zkušebních zařízeních motorů a ve zkušebních vozidlech – s trvale pozitivními výsledky. Společnost Bosch přinese modrý benzín na své tovární čerpací stanice již v květnu 2021, počínaje sídlem Schwieberdingen. Zavedení na továrních čerpacích stanicích ve Feuerbachu a Hildesheimu je plánováno na rok 2021. Řada konvenčních benzínů Super 95 E10 bude poté postupně vyřazována. Bosch nabízí R33 Blue Diesel na svých továrních čerpacích stanicích od konce roku 2018 jako jediné nafty dostupné pro firemní automobily a interní dodávková vozidla. R33 Blue Diesel je k dispozici také na stále více běžných čerpacích stanicích v Německu. V Německu je v současné době osm čerpacích stanic různých značek. Je třeba přidat další.

Obnovitelná paliva nenahrazují elektromobilitu
U společnosti Bosch nejsou obnovitelná paliva se sníženým obsahem CO₂ nebo CO neutral neutrální náhradou za elektromobilitu, ale doplňkem. V zásadě mají smysl pro všechny druhy dopravy, ale především pro ty, pro které stále neexistuje jasná a ekonomická cesta elektrifikace. Kromě lodí a letadel se jedná především o těžká nákladní vozidla a stávající vozidla, ale také o všechna vozidla, která budou i dnes a v nadcházejících desetiletích na cestách po celém světě se spalovacími motory nebo hybridními pohony. Aby se podpořilo rychlé šíření na trhu, je kladen důraz na obnovitelné biogenní a syntetické palivové komponenty, které mohou být přidány ve vysokých poměrech v rámci stávajících palivových standardů. S využitím modrého nafty a modrého benzinu ukazuje společnost Bosch

Zdroj zprávy: BOSCH
Bosh