Společnosti Siemens Mobility a Siemens Energy spolupracují v oblasti vývoje technologií pro aplikaci vodíku v dopravě

siemens

Společnosti Siemens Mobility a Siemens Energy podepsaly memorandum o spolupráci na společném vývoji a nabídce vodíkových systémů pro železniční dopravu. Cílem projektu je společně vyvinout moderní komplexně řešené vodíkové technologie

pro železniční dopravu, zahrnující infrastrukturní i vozidlovou část, a nabídnout je zákazníkům k rozvoji uplatnění vodíku v dopravě v Německu a v dalších evropských zemí s cílem podpořit dekarbonizaci dopravy.

siemens hydrogen

„Cílem Siemens Energy je zcela bezemisní výroba elektrické i tepelné energie využitím obnovitelných zdrojů. Propojením se sektorem mobility lze zajistit energii zcela bez emisí, za použití zeleného vodíku. Tedy vodíku, který se vyrobí elektrolýzou vody za pomocí elektřiny získané z obnovitelných zdrojů“, říká Jaroslav Lahoda, ředitel Siemens Energy, s.r.o. „Ve spolupráci se Siemens Mobility chceme mimo jiné poskytnout řešení výroby vodíku i pro plnící stanice vodíkových vozidel.“

„Naše spolupráce se společností Siemens Energy připravuje cestu pro udržitelnou mobilitu šetrnou k životnímu prostředí. Tímto způsobem můžeme dlouhodobě podporovat naše zákazníky při nahrazování jejich naftou poháněných vozidel, provozovaných na neelektrifikovaných železničních tratích, vozidly bez emisí, poháněných vodíkem. Spolu se společností Siemens Energy můžeme dokonce nabídnout vodíkové technologie v modelu „vodík jako služba“ po celou dobu životnosti vozidla, “ říká Albrecht Neumann, ředitel oddělení Kolejových vozidel společnosti Siemens Mobility.

V příštích dvaceti letech budou v Evropě postupně nahrazeny tisíce naftou poháněných železničních vozidel alternativami přívětivějšími k životnímu prostředí. Naftou poháněná vozidla zajišťují v současnosti provoz na neelektrifikovaných železničních tratích. Například v Německu tvoří neelektrifikované tratě přibližně 50 procent celé železniční sítě. K náhradě naftou poháněných vozidel vozidly bezemisními je podle místních podmínek vhodné použít elektrický trakční pohon ve třech základních alternativách: liniová elektrifikace a elektrická vozidla pro trolejové napájení, nabíjecí zdroje a vozidla s lithiovými akumulátory, či vodíkové plnící stanice a vozidla s vodíkovými palivovými články. Pro každou z těchto technologií je nutno koordinovaně řešit infrastrukturní a vozidlovou část. Cílem je společně nabídnout systémové řešení i pro aplikaci vodíku.

Společnosti Siemens Mobility a Siemens Energy plánují společně vyvinout standardizované řešení vodíkové infrastruktury pro provoz vodíkových železničních vozidel společnosti Siemens Mobility a později toto řešení rozšířit v pilotních projektech a v konkrétních zákaznických projektech.

Společnost Siemens Energy uvádí na trh systémy a řešení potřebná pro výrobu a poskytování zeleného vodíku, tedy vodíku připraveného s využitím obnovitelných zdrojů energie, zatímco společnost Siemens Mobility se zaměřuje na řešení železniční dopravy (vozidla, elektrické napájení drah, automatické řízení a zabezpečení kolejové dopravy), včetně údržby vozidel a vybavení dep. Společně mohou společnosti Siemens Energy a Siemens Mobility nabídnout provozovatelům železniční dopravy kompletní řešení. Tím podpoří rozvoj bezemisní energetiky i rozvoj bezemisní dopravy.

Od svého vyčlenění a veřejného vstupu na burzu v pondělí 28. září 2020 už společnost Siemens Energy není součástí skupiny Siemens. Siemens je největším akcionářem společnosti Siemens Energy. Společnosti Siemens Mobility, která patří společnosti Siemens, a Siemens Energy, podepsaly dohodu o výzkumné spolupráci, aby pokračovaly a dále rozšiřovaly své společné úsilí v podpoře aplikace vodíku v dopravě.

Zdroj zprávy: Siemens
siemens