Tramvaje v Tampere budou delší, Škoda Group podepsala smlouvu na výrobu přídavných modulů

škoda group

Škoda Group podepsala smlouvu se společnostmi Tampereen Raitiotie Oy na výrobu dalších desetimetrových modulů, které prodávají stávající 37metrové tramvaje, jež jsou v současnosti provozovány v tramvajové síti v Tampere. Smlouva v hodnotě přibližně 25 milionů EUR je součástí opce k původnímu požadavku a bude napájena ve dvou fázích, které zvýší kapacitu tramvají, díky čemuž bude možné uspokojit rostoucí poptávku cestujících. Součástí smlouvy je rovněž desetiletý balíček kompletního servisu.

škoda group prodloužená tramvaj

Dohoda zahrnuje výrobu a instalaci 11 modulů pro 11 tramvají, které prodlouží vozidla na 47 metrů. Toto prodloužení zajistí tolik potřebnou kapacitu, díky níž bude možné udržet krok s rychlým růstem počtu cestujících v tramvajové síti v Tampere. Prodloužené tramvaje si zachovají stejné technické vlastnosti a výkonnost jako stávající vozidla ForCity Smart Artic X34 a budou mít kompatibilní a vyměnitelné komponenty.

Tampereen Raitiotie Oy

„Tento projekt je příkladem naší schopnosti rychle reagovat na potřeby našich partnerů. Rozšířením stávajících tramvají poskytujeme praktické řešení, které reaguje na rostoucí poptávku po veřejné dopravě a zároveň zajišťuje kompatibilitu se stávajícím vozovým parkem. I nadále se soustředíme na poskytování účinných a efektivních řešení mobility v městském prostředí,“ uvedl Jan C. Harder, prezident Regionu Západ a Sever ve Škoda Group.

Tampereen Raitiotie Oy

„Počet cestujících ve voze Tampere Ratikka roste rychleji, než se očekávalo. Rozšířením vozů se zvýší kapacita pro cestující o více než 30 % z 264 na 345 cestujících. Zvýšená kapacita cestujících nám zároveň umožní provoz na celou trasu s optimálním intervalem 7,5 minuty. To má smysl z hlediska plynulosti dopravy a obsluhy cestujících veřejnou dopravou,“ říká Pekka Sirviö, generální ředitel Tampereen Raitiotie Oy.

Tampereen Raitiotie Oy

Projekt bude zahájen výroba prototypového modulu v závodě Škoda Group v Otanmäki v roce 2025. Tento modul bude namontován do jedné ze stávajících tramvají a projde komplexním testováním jak v továrně, tak v Tampere. Bude hned schválen prototyp, Škoda Group vyrobí a doplní dalších 10 modulů. Instalace těchto modulů bude zahájena v roce 2027 a všechny prodloužené tramvaje budou uvedeny do provozu v létě 2028.

Zdroj zprávy: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Škoda Transportation