Umělá inteligence zefektivní opravy letadel. Systém JATISmro byl vyvinut v CSG Aerospace.
CS Soft ve spolupráci se společností zabývající se údržbou letadel Job Air Technic vyvinul systém JATISmro pro výrazné zvýšení efektivity procesů souvisejících se servisem a opravami komerčních letadel. Tento systém využívá modely umělé inteligence a strojového učení založené na historických datech k předpovídání potenciálních úkolů údržby, požadavků na materiál a nástroje a přiděluje lidské zdroje, čímž zefektivňuje celkový proces údržby letadla. JATISmro působí ve společnosti Job Air Technic několik měsíců a obě společnosti jej nyní aktivně nabízejí dalším zákazníkům.
Systém JATISmro vzešel ze synergií dvou společností v rámci divize CSG Aerospace průmyslové a technologické skupiny CSG. Job Air Technic je jednou z největších evropských společností specializujících se na údržbu a opravy letadel (MRO). CS Soft primárně vyvíjí software pro řízení letového provozu, ale má také tým specialistů, kteří se věnují vytváření softwaru, který využívá umělou inteligenci.
“JATISmro jsme vyvinuli v úzké spolupráci s Job Air Technic po dobu přibližně tří let. Nyní je ve společnosti implementován již více než rok a první údaje a provozní zkušenosti naznačují, že může zvýšit efektivitu údržby až o deset procent.” Máme ještě podrobný výpočet, ale i pár procentních bodů generuje milionové úspory Navíc se systém neustále zlepšuje díky učení se zpětnou vazbou, protože modely jsou každý týden automaticky trénovány na aktuálních reálných datech,“ říká Lukáš Hefka, vedoucí AI ve společnosti. CS Soft.
Software JATISmro je rozšířením systému Quantum ERP, který je již dlouhou dobu využíván v opravnách letadel. S využitím modelů umělé inteligence trénovaných na základě sedmileté historie objednávek dokáže systém předvídat časové požadavky na opravy, které budou pravděpodobně potřeba na letadle, na základě faktorů, jako je typ letadla, stáří a typické provozní prostředí ovlivněné historií údržby letadla. stejný operátor. Pomocí pokročilých algoritmů umělé inteligence systém určuje pořadí kroků údržby s ohledem na aktuální konfiguraci letadla, fázi projektu, dostupnost dílů, požadované nástroje a mnoho dalších omezení. Přiděluje lidské zdroje tak, aby každá operace údržby byla co nejúčinnější a minimalizovala prostoje.
“Při vývoji tohoto softwaru jsme si kladli za cíl především zefektivnit plánování jednotlivých projektů Job Air Technic, které byly dříve řešeny v systému Quantum, částečně prostřednictvím ručních excelových tabulek. Výhoda JATISmro jako funkčního doplňku spočívá v jeho schopnosti předvídat možné rozsahy údržby a zajistit efektivitu, zvýšení výnosů při současném snížení projektových nákladů a zkrácení termínů projektů,“ vyzdvihuje hlavní přínosy inovace Lukáš Hefka.
Výhody jsou především finanční jak pro zákazníky, tak pro opravna. Pro Job Air Technic to znamená eliminovat prostoje pracovníků, zkrátit dobu údržby letadel a umožnit realizaci více projektů v hangárech společnosti. Zákazníci také vítají kratší doby údržby, které jim umožňují využívat svá letadla dříve, a tím generovat příjmy. Zákazníci navíc získají lepší přehled o stavu každého projektu. Zařízení pro opravy letadel, která oceňují flexibilitu a transparentnost vůči zákazníkům, považují v tomto ohledu systém JATISmro za neocenitelný nástroj.
Nyní, když je software kompletní a otestovaný v Job Air Technic, začíná další fáze: uvedení na trh. Zájem projevila další zařízení na opravy letadel a počáteční diskuse naznačují poptávku. CS Soft ho plánuje nabídnout dalším zájemcům jako cloudové řešení, kompatibilní s jakýmkoli ERP systémem – nejen Quantum.
„Jsem přesvědčen, že efektivní spolupráce mezi CS Soft a Job Air Technic v rámci naší divize CSG Aerospace nám umožnila najít tržní prostor, který nám umožní dodávat tento software širokému spektru dalších zákazníků,“ dodává Tomáš Richtr, CEO společnosti CS Soft.
Zdroj zprávy: CZECHOSLOVAK GROUP a.s.