Více výkonu z menších motorů s novým SKF hybridním kuličkovým ložiskem

Nová vysoce výkonná dvoudílná polymerová klec posouvá hybridní kuličková ložiska SKF do nových limitů a poskytuje větší flexibilitu při volbě konstrukce. Tím, že umožňuje vyšší otáčky, pracuje tišeji a efektivněji než ložiska s běžnými klecemi. Navíc umožňuje vyšší hustotu výkonu, což vede k vyššímu výkonu z elektromotoru stejné velikosti.

SKF Hybridní ložisko

SKF vyvinula nové hybridní kuličkové ložisko pro vysokorychlostní aplikace. Nové ložisko je zaměřeno na aplikace, jako jsou trakční motory v železničním průmyslu, ale i elektrické stroje a pohony. SKF má již tři pilotní zákazníky, všechny v prvovýrobě.  Nová lehká klec pomáhá zvýšit mezní otáčky minimálně o 60 % ve srovnání s tradičními konstrukcemi. Polymerová klec navíc pomáhá snižovat tření, což vede k tiššímu provozu a umožňuje vyšší hustotu výkonu v aplikaci.

SKF Hybridní ložisko

 

„Naše nová konstrukce klece pomáhá našim zákazníkům získat více energie z elektromotorů, což umožňuje zmenšení rozměrů,“ říká Andreas Pichler, obchodní a projektový inženýr ve společnosti SKF.

Zvýšením účinnosti elektrických strojů a pohonů, může nové ložisko snížit spotřebu energie, zvýšit spolehlivost a snížit celkové náklady na vlastnictví.

Jeho dvoudílná klec je vyrobena z PEEK a PA66, díky čemuž je o 80 % lehčí než mosazná klec. Kromě tiššího chodu ložisko pracuje při nižší teplotě, což prodlužuje životnost maziva a prodlužuje intervaly domazávání. To může poskytnout inženýrům větší flexibilitu při volbě konstrukce. Navíc jsou její mezní otáčky dvojnásobné oproti jednodílné polyamidové kleci a o 60 % vyšší než u mosazné.

SKF Hybridní ložisko

Pevně spojené příčky klece zajišťují robustnost, která pomáhá prodloužit životnost v náročných podmínkách. Optimalizovaná geometrie také eliminuje radiální deformaci způsobenou vysokými odstředivými silami, tzv. „deštníkový efekt“, který se obvykle vyskytuje u korunkových klecí, které běží vysokou rychlostí.

Nové ložisko je zaměřeno na prvovýrobu v železničních a terénních vozidlech, v elektromobilech a průmyslových/elektrických aplikacích.

Cílem společnosti SKF je stát se nezpochybnitelným lídrem v odvětví výroby ložisek. Toho chceme docílit nabízením řešení, která snižují tření a emise CO2 a zároveň zvyšují provozuschopnost a výkonnost strojů. Naše výrobky a služby v oblasti rotačních hřídelí zahrnují ložiska, těsnění, řízení mazání, umělou inteligenci a bezdrátovou bezdemontážní diagnostiku. Společnost SKF má zastoupení ve více než 130 zemích a disponuje přibližně 17 000 distribučními místy po celém světě. Celkové prodeje za rok 2021 dosáhly 81 732 milionů švédských korun a počet zaměstnanců činil 42 602. www.skf.com

® SKF je registrovaná obchodní značka SKF Group.

Zdroj zprávy: SKF
SKF