FANUC přidává do své nabídky služeb digitální diagnostiku robotů
FANUC přidává do své nabídky služeb v Evropě novou digitální službu FANUC Assisted Reality (FAR). Tím chce společnost co nejvíce podporovat zákazníky, a to i v době omezení cestování a pravidel vzdálenosti. FANUC zároveň očekává, že FAR ještě více zlepší služby.
FANUC má v Evropě více než 1 600 zaměstnanců, z nichž více než 40 procent pracuje ve službách, aby poskytovali „doživotní údržbu“ nebo neomezené služby pro jakýkoli produkt FANUC, pokud jej zákazníci chtějí používat. Díky této servisní síti dosahuje společnost rekordní doby odezvy: „ V průměru uplyne méně než 20 hodin od volání zákazníka na servisní horkou linku do příjezdu servisního technika FANUC na místo,”uvádí Bruno Fritschi, ředitel zákaznického servisu FANUC pro Evropu. A protože 99,98 procent všech náhradních dílů je k dispozici v celé Evropě, trvá v průměru méně než 28 hodin od doby, kdy zákazník zavolá do konce opravy, dokonce i pro CNC nebo stroje starší než 20 let. Bezkonkurenční hodnota, kterou chce FANUC Europe ve střednědobém horizontu snížit na méně než 24 hodin.
Nový software FANUC Assisted Reality (FAR) by měl pomoci. Jedná se o digitální službu ve formě aplikace, která funguje na základě rozšířené reality (AR). AR umožňuje kombinovat skutečný svět s vrstvou digitálního obsahu. Přesněji řečeno, pomocí FAR si mohou dva nebo více účastníků konverzace vyměňovat obrázky a videa prostřednictvím zabezpečeného datového připojení a přidávat k nim psané poznámky v reálném čase. „To usnadňuje identifikaci, v čem je problém a jaké náhradní díly a nástroje jsou potřeba, jakmile zákazník poprvé zavolá,“ vysvětluje Fritschi. FAR také pomáhá během probíhajících servisních volání: servisní technici mohou pomocí FAR konzultovat s kolegy a analyzovat chyby společně.
Použití FAR je možné pouze se souhlasem zákazníka. Speciální šifrování typu end-to-end zajišťuje výjimečné zabezpečení během výměny dat. „Kromě zabezpečení dat jsme při vývoji kladli velký důraz na uživatelskou přívětivost FAR ,“ říká Fritschi. To zahrnuje skutečnost, že software funguje také v prostředích s velmi nízkou rychlostí přenosu dat. FAR lze použít všude v Evropě. Dokonce i na evropských zámořských územích se FAR úspěšně používá. Například technik FANUC z Paříže pomocí digitální služby pomohl výrobci nápojů v Nové Kaledonii vzdálené 16 000 kilometrů s opravou robota FANUC. “Jde nám o poskytování co nejlepších služeb všem našim zákazníkům, aby naše výrobky fungovaly v továrnách našich zákazníků, “říká Fritschi.” FAR je dalším stavebním kamenem naší nabídky. „Nyní ředitelství FANUC v Japonsku, stejně jako další globální dceřiné společnosti, uvažuje o využití funkcí FAR k dalšímu urychlení podpory pro zákazníky po celém světě.
Zdroj zprávy: FANUC