Jak psát efektivní obchodní texty pro strojírenství
Některé firmy si stěžují, že nemají zakázky a hledají chybu buď v nedostatečné aktivitě svých obchodníků nebo v podmínkách, které panují na českém nebo evropském trhu.
Podle našich zkušeností z cca 18tiletého působení v oblasti vyvažování výrobních kapacit, vyhledávání kooperací a zprostředkování zakázek, jsou příčiny v 98% jiné, než se vedení těchto firem mylně domnívá.
Jednou z mnoha příčin neúspěchů bývá kvalita písemné komunikace mezi firmami. Obchodní nabídky, obchodní e-maily, tiskové zprávy, texty na firemním webu, texty v produktových katalozích a propagačních materiálech, to vše se velmi významně podepisuje na úspěchu nebo naopak na problémech firmy.
Pokud nedokážete informovat své potenciální zákazníky vhodným textem, pokud v tomto textu pokazíte vše, co jen můžete a vyvoláte špatné nebo třeba jen rozporuplné dojmy, můžete se pravděpodobně rozloučit se zakázkami nebo možností kooperace! Dojem, které vaše obchodní texty vyvolávají v cílové skupině je jedním z klíčových atributů vaší situace.
Některé menší nebo i střední strojírenské firmy dokonce ani nechápou, proč by měly vydávat tiskové zprávy! Neví jak je distribuovat, resp. jak je dostat k potenciálním zákazníkům, ani jak je správně napsat. Netuší, že všechny velké korporace na tuto činnost mají specializovaná oddělení, ani proč to dělají. Neví, že tiskové zprávy vydělávají peníze!
A podobné to je i s obchodními nabídkami. Většinou se pozornost točí kolem nabízené ceny, ale to je jen malá část toho, co by úspěšná nabídka měla obsahovat. Firmy neumí psát efektivní obchodní texty! Vůbec nejde o gramatické chyby nebo perfektní slohová cvičení. Jde o to, aby výsledkem textu byl splněn cíl, který má text vyvolat. Aby text vytvořil přesně takový dojem, který povede k uzavření obchodu nebo alespoň ke zvýšenému zájmu, který se může realizovat třeba v příští zakázce.
Jestli se toto chcete naučit, máme pro vás připraven specializovaný kurz
“Jak psát efektivní tiskové zprávy”
V tomto kurzu, který je zaměřen na české strojírenství, se naučíte jak psát tiskové zprávy, nabídky a jiné obchodní texty i jak je efektivně distribuovat k potenciálním zákazníkům.
POZOR! Uzávěrka přihlášek do kurzu je již příští týden! Přihlásit můžete sebe nebo svoje zaměstnance zde.
Nebo si rovnou stáhněte program kurzu…
Vložením adresy souhlasíte s občasným zasíláním obchodních sdělení o námi pořádaných kurzech (maximálně 4x za rok). Svůj souhlas můžete kdykoli odvolat jediným kliknutím na odkaz ve zprávě. Respektujeme vaše soukromí a máme platnou registraci na ÚOOÚ.