Linde Material Handling rozšiřuje portfolio tažných vlaků

Řešení šitá na míru pro použití především v halách nebo venku: To nyní nabízejí různé nové rámy přívěsů od Linde Material Handling (MH). Jsou vybaveny funkcemi pro konkrétní aplikaci, jsou pohodlné a bezpečné pro obsluhu a jsou šetrné k přepravovanému zboží. V kombinaci s tahači z produktového portfolia Linde tvoří řešení tažných vlaků šitá na míru a umožňují ještě efektivnější horizontální přepravu a synchronizované výrobní procesy.

Vlaky tahačů mají své pevné místo v moderní průmyslové výrobě: Přepravují velké množství materiálu ze skladů a supermarketů, někdy i na velké vzdálenosti, aby byl k dispozici na různých místech montáže. Vlečné soupravy skládající se z tahače a několika přívěsů jsou zvláště běžné ve výrobě just-in-time nebo just-in-sequence v automobilovém průmyslu nebo strojírenství. Náklad je obvykle na vozíku nebo pojízdném rámu, zatlačen do rámu přívěsu a zvednut. Tažné vlaky snižují objem dopravy ve společnosti, snižují riziko nehod a zajišťují předvídatelné, spolehlivé logistické procesy. Balíčková doprava může být ekonomická pro trasy o délce 160 metrů a více.

linde vlak

Požadavky se liší v závislosti na oblasti použití: uvnitř je často omezený prostor, zatímco remorkéry se musí vyrovnávat s nerovným povrchem vozovky venku.

„Z tohoto důvodu máme nyní v naší nabídce kromě osvědčené všestranné verze také řešení tažných vlaků, která byla vyvinuta především pro vnitřní nebo venkovní použití,“ říká Mal Rexhepi, produktový manažer Logistic Train Solutions.

Nové moduly přívěsů pro různé aplikace
Tažné přívěsy Linde LT06-M, LT10-M a LT10-W jsou primárně určeny pro vnitřní použití. Tyto rámy jsou primárně připevněny k traktoru Linde P60 C a lze je libovolně kombinovat ve stejné kombinaci. M rámy mají na výběr nosnost 600 kg nebo 1 000 kg a zatěžují se na úrovni země z jedné strany. Jsou vhodné pro přepravy s předdefinovanými počátečními a koncovými body. Rámy W s nosností 1 000 kg lze mezitím nakládat a vykládat z obou stran, což umožňuje flexibilnější použití: Pokud se následně změní trasy nebo přibudou nové zastávky, nezáleží na tom, na které straně jsou. Centrálně uspořádaná náprava se dvěma koly dává logistickému vlaku skvělou manévrovatelnost. Například šířka vozovky 3,9 metru je dostatečná pro traktor se čtyřmi připojenými rámy pro europalety k dokončení obratu. K tomu se přidává nízká hmotnost přívěsu. V nejjednodušší verzi váží pouze 158 kilogramů a umožňuje vyšší pojezdové rychlosti, což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti.

linde LT-M a LT-W

Nové rámy LT-M a LT-W tvoří dokonalé vnitřní řešení s traktorem Linde P60 C a jsou obzvláště lehké a ovladatelné.

Naproti tomu venkovní remorkéry Linde LT16-Ch a Linde LT16-BMh, které jsou obvykle taženy traktorem Linde P250, jsou optimalizovány pro venkovní použití. Velké superelastické pneumatiky přívěsu o průměru 368 mm a šířce 115 mm zmírňují vibrace a nárazy způsobené nerovným povrchem. Robustní rámy mají také dvě nápravy pro zatížení až 1,6 tuny, řízení všech kol pro vysokou manévrovatelnost a směrovou stabilitu a také hydraulické ovládání zdvihu pro jemné zvedání vozíků. K dispozici jsou dvě verze a lze je libovolně kombinovat: C-rám (Ch) a oboustranný konzolový rám (BMh) s nastavitelnými středními tyčemi pro přepravu kontejnerů různých velikostí současně. Rámy přívěsů lze dále vybavit pro venkovní použití mnoha možnostmi: Patří mezi ně ochrana proti povětrnostním vlivům, možnosti osvětlení pro lepší viditelnost, zástěrky pro kola a nájezdové brzdy, které odlehčují tažné vozidlo, zejména na svazích a stoupáních.

Linde P250 a rám LT-Ch

Nová venkovní tažná souprava sestávající z traktoru Linde P250 a rámu LT-Ch je optimalizována pro venkovní použití. Přívěsy mají velké superelastické pneumatiky, dvě nápravy a řízení čtyř kol. Volitelně jsou k dispozici rámy LT-BMh, které umožňují nakládání a vykládání z obou stran.

Dvě nová řešení tažných vlaků doplňují osvědčené, vysoce výkonné remorkéry Linde řady LT10-C až LT16-BM. V kombinaci s traktorem Linde P80 demonstrují své přednosti jako „všestranné“ pro přepravu v továrních halách a mezi nimi. Pro přívěsy s maximální nosností 2 000 kg jsou k dispozici tři verze rámu: C-rám (LT-C), oboustranný nakládací rám (LT-B) a příďový rám s integrovanou, pohyblivou středovou tyčí (LT-BM) .

linde vlak

Zabezpečení a výkon napříč modely
Mechanický uzamykací mechanismus nákladu, který se automaticky zavírá po zasunutí vozíků, zajišťuje bezpečnou přepravu a nakládání jako standard u všech modelů přívěsů Linde. Funkce zvedání rámů je ovládána centrálně z kabiny řidiče. Když řidič nastoupí do traktoru, náklad se automaticky zvedne a když vystoupí, spustí se. Trakční zámek zabraňuje rozjezdu vozidla při spuštěném nákladu a spouštění nákladu za jízdy. Asistenční systém automaticky snižuje rychlost traktorů v zatáčkách.

V souladu s tažnými vlaky zahrnuje řada Linde četné vozíky s nosností 1 000 kg v různých velikostech, vlastnostech a pneumatikách. Jsou vhodné pro přepravu palet a kontejnerů a mohou být vybaveny modulárními regálovými konstrukcemi pro malé nosiče nákladů. Volitelně dostupný systém navádění tažných vlaků navíc podporuje řidiče na složitých trasách s variabilními koncovými body a nasměruje je na optimální trasu do jednotlivých stanic.

Zdroj zprávy: Linde Material Handling
Linde