Společnost Siemens Mobility získala zakázku na dalších 27 vlaků

siemens mobility train

Společnost Siemens Mobility uzavřela smlouvu s ÖBB na dalších 27 elektrických jednotek Siemens Desiro ML. Touto objednávkou pokračuje rakouský dopravce v obnově svého vozového parku a investuje do moderních vlaků pro dopravu v alpském regionu. ÖBB již dříve objednala 246 jednotek Desiro ML a více než 200 z nich je již v provozu po celém Rakousku.

Siemens Desiro ML

Albrecht Neumann, CEO pro kolejová vozidla globální společnosti Siemens Mobility k zakázce uvádí: „Naše regionální elektrické jednotky Desiro ML si oblíbili zejména cestující, ale i provozovatelé železniční dopravy. Díky objednávce dalších 27 třívozových jednotek Desiro ML se zvyšuje celkový počet těchto vozidel Siemens v Rakousku na více než 270. Máme radost, že ÖBB nadále vybírá naše Desiro ML pro modernizaci svého vozového parku.“

Roman Kokšal, generální ředitel Siemens Mobility v České republice k tomu doplňuje: „Na vývoji jednotek pro naši sousední zemi už od počátku vývoje platformy Desiro ML aktivně pracují projektanti, vývojáři a konstruktéři z české pobočky Siemens Mobility. Vytvořili mimo jiné funkčně i esteticky velmi zdařilý interiér, který reprezentuje přístup moderní železnice k cestujícím. Máme zde více než 350 zaměstnanců ve vývoji kolejových vozidel a jsem velmi rád, že část tohoto týmu je opět v projektu pro rakouské dráhy výrazně zapojena. U nové zakázky pro alpský region se budeme věnovat zejména realizaci specifických zákaznických změn v mechanické oblasti a HW/SW nadřazeného řízení.“

V roce 2025 budou nová vozidla uvedena do provozu a nabídnou cestujícím na tratích v alpské oblasti více komfortu – jednotky jsou prostorné a pohodlné a pro cestující a dojíždějící budou atraktivní motivací k přesunu z individuální automobilové dopravy na železnici.

Technické údaje o jednotce Desiro ML určené pro tratě v alpském regionu:

  • Maximální provozní rychlost: 160 km/h
  • Délka: 75 m (třívozová jednotka)
  • Kapacita míst k sezení: cca 220
  • Místa pro jízdní kola: až 24
  • Vstupní dveře na každé straně: 6
  • 2 toalety, jedna z nich je bezbariérová a má dětský přebalovací pult
  • 2 místa pro handicapované osoby na vozíku
  • Automaticky řízená klimatizace
  • Elektrické zásuvky pro každou řadu sedadel
  • Moderní informační systém pro cestující v reálném čase na displejích
  • WiFi
  • Palubní portál Railnet

Zdroj zprávy: Siemens
siemens