Zákazníci v automobilovém průmyslu řadí na vyšší rychlostní stupeň s KR C5

kuka kr c5

Energeticky účinný a perspektivní robotický ovladač KR C5 si získal přízeň zákazníků v automobilovém průmyslu. Velká objednávka od BMW ukazuje, že nová generace řídicích jednotek KUKA si získala důvěru. Rozsáhlé pilotní testy působivě prokázaly vysokou výkonnost KR C5.

Řídicí jednotka robota KR C5 je na trhu již téměř rok a těší se velké oblibě – zejména díky své energetické účinnosti a snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO). KR C5 má za následek až o 15 % nižší spotřebu energie robotického systému ve srovnání s provozem předchozích řídicích jednotek. Spolehlivý a odolný hardware a funkční dvojče, které umožňuje snadný přechod na novou generaci řídicích jednotek, navíc zajišťují snížení celkových nákladů na vlastnictví (TCO) a udržitelnost výroby.

Například jen do začátku roku 2022 dodá KUKA společnosti BMW v Dingolfingu přibližně 250 řídicích jednotek. “V současné době tam probíhají práce na nástupnické generaci BMW řady 5 G60, která by se měla objevit na podzim 2023. Inteligentní řídicí jednotka robota KR C5 bude použita v oblasti dveří a klapek a podpoří výrobu,” říká Sabrina Majovsky, Key Account Manager BMW ve společnosti KUKA.

kuka kr c5

Řídicí jednotka robota KR C5

Odolnost vůči budoucnosti a hospodárnost
Objednávce ze strany Bavorska předcházely rozsáhlé pilotní testy, které začaly na místě již v červenci 2020 představením prototypu. “Bylo pro nás obzvláště důležité zvýšit produkci na novou úroveň. Přikládáme velký význam používání nejnovějších technologií, a proto jsme se rozhodli včas uvést do provozu v našem závodě nový řídicí systém robota od společnosti KUKA,” vysvětluje rozhodnutí Markus Lehmann, vedoucí oddělení Plant Engineering – Robotics ve společnosti BMW. KR C5 obsahuje méně hardwarových komponent než jeho předchůdce KR C4. Rychlá výměna vysoce integrovaných řídicích modulů minimalizuje prostoje výrobní linky v případě poruchy. Další plusový bod: KR C5 bude v budoucnu umožňovat také využívání cloudových služeb a iiQKA, nového operačního systému pro roboty od společnosti KUKA.

Zákazník byl především ohromen energetickou účinností regulátoru. Andreas Knöpfle, manažer portfolia nové generace řídicích jednotek společnosti KUKA, tuto výhodu měří v číslech: “Spotřeba energie robotického systému je až o 15 procent nižší, pokud se místo řídicí jednotky KR C4 použije řídicí jednotka KR C5.”

Funkční dvojče: jednoduchá integrace, rychlé uvedení do provozu a minimální nároky na zaškolení
Bavorská automobilka používá KR C5 jako rozšíření předchozí verze KR C4, která se nadále používá na dalších stanicích při výrobě karoserií. Jedna výhoda: obě verze ovládání nabízejí stejné funkce a stejnou koncepci ovládání pro uživatele. Náročnost školení pro zákazníky, jako je BMW, se tak výrazně snižuje.
S takzvanými funkčními dvojčaty jsme snížili nároky na přechod na nový systém, protože s C4 pracujeme již delší dobu. To bylo důležité kritérium při našem rozhodování pro KR C5.

kuka kr c5

Průběžný další vývoj řídicí jednotky
Kromě BMW se na novou generaci robotických řídicích jednotek spoléhají i další zákazníci z automobilového průmyslu. Kromě toho KUKA již pracuje například na dalších možnostech instalace pro zákazníky, aby byla zajištěna maximální flexibilita výroby. S novou generací řídicích jednotek KR C5 sleduje společnost KUKA cíl podporovat své zákazníky při zavádění perspektivní a udržitelné výroby.

Zdroj zprávy: KUKA