Na akci Design Centra CzechTrade se návštěvníci seznámili s unikátními projekty českých firem

CzechTrade Ekodesign

Jak ovlivňuje české exportéry rostoucí význam udržitelnosti na trhu Evropské unie se dozvěděli zájemci o export na odborném semináři Ekodesign: Cesta k udržitelnému exportu, který uspořádala agentura na podporu obchodu CzechTrade. Návštěvníci získali informace o ESG a inspirovali se udržitelnými projekty českých firem, jako je například Plastia, Balance is Motion nebo Stingl Design. Akce byla součástí festivalu New European Bauhaus, který byl zahájen 9. 4. v Bruselu a pokračuje napříč Evropou.

czechtrade design

Foto: Zuzana Sedmerová

Design Centrum CzechTrade dnes v prostorách Technologického centra UMPRUM zorganizovalo další seminář, tentokrát na téma Ekodesign: Cesta k udržitelnému exportu. Akce proběhla v rámci New European Bauhaus festivalu a účastníkům nabídla praktické tipy a nástroje, jak udržitelnými postupy zvýšit konkurenceschopnost svého zboží. Odborníci také představili nová pravidla EU a procesy certifikace, což jsou nezbytná kritéria udržitelného exportu. Nechybělo ani téma ESG[1].

„Pokud chce být firma na trhu úspěšná, musí zahrnout aspekty udržitelnosti do své strategie. Akce vyzývá veřejnost k zapojení se do proměny budoucnosti, která bude v souladu s přírodou a dostupná pro všechny,“ řekla v úvodu akce vedoucí Design Centra CzechTrade Zuzana Sedmerová.

S ukázkami udržitelných projektů vystoupila na akci řada odborníků a podnikatelů z českých firem. Například Gabriela Mokošáková, specialistka na rozvoj podnikání v rámci udržitelnosti, představila nová ESG pravidla a reporting pro firmy. Eliška Novák Knotková z ekodesignového studia Balance is Motion prezentovala potenciál ekodesignu, ekodesign v oblasti eventů či jak může design ovlivnit životní cyklus produktu a jakým způsobem se vyhnout greenswashingu.

V další části semináře byl představen projekt firmy Plastia Otoč květináč. Jeho cílem je hledat využití pro staré nepoužívané věci. Lenka Novotná, která firmu na akci zastupovala, se věnuje také udržitelnosti v architektuře – ukázala příklady výstavních stánků, které vznikly společně s českými studenty a kombinují vysokou estetiku s upcyklací a recyklací. Dále vystoupil průmyslový a automobilový designér David Stingl s projektem S-PLY, přinášející revoluci v problematickém zásobování metropolí. Projekt získal Michelin ocenění za Design 2023. Odborný seminář zakončil Jan Retter, designér a fotograf specializující se na minimalismus a udržitelnost.

Fanuc veletrh robotických příležitostí

Reklama

Ekodesign: Cesta k udržitelnému exportu je součástí New European Bauhaus festivalu (NEB festival), jehož druhý ročník probíhá od 8. do 21. dubna v Bruselu a prostřednictvím satelitních akcí po celém světě.

„Mezinárodní New European Bauhaus festival si klade za cíl spojit lidi z různých oblastí života, aby společně hledali způsoby, jak učinit náš každodenní život krásnějším, udržitelnějším a šetrnějším. V Design Centru CzechTrade vyznáváme stejné hodnoty a tento seminář se tak do seznamu satelitních akcí festivalu nejen obsahově hodil,“ dodává Zuzana Sedmerová.

Více o akci Ekodesign: Cesta k udržitelnému exportu naleznete na webových stránkách CzechTrade.

[1] Zkratka ESG (z anglického „Environmental, Social, and Governance“) odkazuje na nové požadavky v oblasti společenské odpovědnosti a ekologické udržitelnosti. ESG je de facto hodnocení kolektivní odpovědnosti firmy v oblasti sociálních a environmentálních faktorů.

O agentuře CzechTrade
CzechTrade je agentura na podporu obchodu a již 26 let je partnerem českých firem na jejich cestě k exportním úspěchům. Jejím cílem je usnadnit českým firmám rozhodování o výběru vhodných teritorií, zkrátit dobu vstupu na daný trh, podpořit aktivity směřující k dalšímu rozvoji firmy v zahraničí, a především eliminovat rizika spojená se vstupem na nové, neznámé trhy. Zahraniční kanceláře agentury CzechTrade poskytují služby v 64 zemích na pěti kontinentech.
www.czechtrade.cz

Zdroj zprávy: CzechTrade
CzechTrade logo