Škoda Group dodá až 40 nových tramvají pro německý Kassel
Cestující v dalším německém městě v budoucnosti využijí tramvaje značky Škoda. Dozorčí rada tamního dopravního podniku Kasseler Verkehrs-Gesellschaft (KVG) podepsala objednávku 22 nových třicetimetrových obousměrných tramvají z dílny Škoda Group a dalších až 18 tramvají může objednat v rámci opce. Cena zakázky (bez opce) je 88 milionů eur a jedná se o největší investice do vozidel v KVG. Dodávky prvních tramvají jsou plánovány na rok 2026.
“Další německé město bude brzy využívat naše nové tramvaje Škoda. Jsem rád, že si KVG zvolilo naše řešení a můžeme začít pracovat na nových tramvajích, které budou mimo jiné naším antikolizním systémem, který byl představen na veletrhu InnoTrans 2022.” Jan Christoph Harder, prezident Region West Škoda Group
“Efektivní a atraktivní místní kolejová doprava trvale zajišťuje kvalitu života ve městech. K tomu potřebujeme silný vozový park. Škoda vyrábí kvalitně zkonstruované a spolehlivé tramvaje a poskytuje nejhospodárnější nabídku. Tato zakázka otevírá cestu k postupné modernizaci našeho systému veřejné dopravy, protože je předpokladem obratu v mobilitě v Kasselu a okolí.” Dr. Olaf Hornfeck, člen představenstva KVG
Hromadná doprava ve městě Kassel je postavena právě na tramvajích. Ty zde přepraví za rok 48 milionů cestujících, tedy 80 procent jejich celkového počtu. Zbylou část dopravy obstarávají autobusy a vlaková doprava.
Zahájení výroby nových obousměrných tramvají pro Kassel je naplánováno na konec roku 2024. Stejně jako stávající tramvaje budou mít nová vozidla délku 30 m a spřáhlo Albert, které umožní připojit další motorový vůz nebo přívěs. Každá z tramvají bude mít na každé straně čtyři dveře pro nástup a výstup cestujících a samozřejmostí je nízkopodlažní konstrukce, která usnadní nástup a výstup osobám se sníženou pohyblivostí.
Antikolizní systém přinese cestujícím vyššího míru bezpečnosti
Tramvaje pro Kassel budou jako jedny z prvních z produkce Škoda Group nalézt antikolizní systém Škoda, který zvyšuje bezpečnost a chrání cestující i chodce. Zařazení této technologie je důkazem jasného směřování Škoda Group v oblasti inovací a její snahy upřednostňovat bezpečnost cestujících. Tento nový bezpečnostní prvek Škoda poprvé představila na veletrhu InnoTrans 2022.
Nový antikolizní systém Škoda Group vytvoří před tramvají virtuální tunel, ve kterém detekuje všechny statické i dynamické překážky a v případě, že nějakou zachytí, upozorní řidiče a speciální záchrannou brzdu. Celé okolí pozoruje senzorickou sadu, ve které se nachází LiDAR, IMU jednotka a kamera. LiDAR je sledován za 3D mapování v dosahu 100–150 m, a to v horizontálním i vertikálním zorném poli. IMU jednotka dává do systému informace o naklonění vozidla a pomáhá tedy tomu, že výstup senzorů antikolizního systému reflektuje profil trati. Kamera poskytuje 2D snímky ve vysokém rozlišení, které zachytí více detailů.
Nasazení do provozu v roce 2027
Doručení první tramvaje do Kasselu je naplánováno na rok 2026. Následovat by měly technické testy a zkoušky přímo v ulicích města. Po schválení Technickým dozorovým orgánem (TAB) při zemské radě Darmstadtu mohou být první nové tramvaje nasazeny do pravidelného provozu od roku 2027. Jezdit budou v rámci městské sítě KVG, která kromě samotného Kasselu zahrnuje také Vellmar, Baunatal, Lossetal a další přilehlé oblasti.
Tramvaje Škoda Group v současnosti jezdí v Německu například v Chemnitzu, Schöneiche a do dalších sedmi měst Škoda nová vozidla aktuální vyrábí.
Zdroj zprávy: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.