Slovenská flotila RegioPanterů se rozroste o dalších pět jednotek

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) objednala dalších pět kusů čtyřvozových nízkopodlažních elektrických jednotek typu RegioPanter. Využívá tak možnost, která je součástí smlouvy na dodání 9 kusů elektrických jednotek s opcí na dalších 11 souprav, kterou podepsala ZSSK s konsorcií Škoda Group a ŽOS Trnava v září roku 2021. Dodání pěti nových souprav proběhne v průběhu roku 2025.

RegioPanther škoda group

Prvních devět nových čtyřvozových souprav plánuje ZSSK nasadit v Košickém a Prešovském kraji. Nyní se rozhodla uplatnit i část opce a nakoupit dalších pět kusů. Tato zakázka je pokračováním úspěšné spolupráce mezi Škodou Group, ŽOS Trnava a Železničními společnostmi Slovensko. Škodovka společně s ŽOS Trnava v minulosti vyrobila a dodala slovenskému partnerovi 25 vlaků stejného typu. Díky nové pomoci se tak slovenská flotila rozroste na 39 kusů.

“Slovenská železnice se výrazně modernizuje a jsme velmi rádi, že můžeme být u toho. Velmi si vážíme naší dlouhodobé spolupráce s Železničnou spoločnosťou Slovensko. Slovensko je pro naši skupinu klíčových zemí, kde dlouhodobě rozvíjíme naše aktivity a velmi spolupracujeme s našimi slovenskými partnery. Tento vlak je konkrétním důkazem velmi dobré slovensko-české spolupráce a je velmi důležité vyzdvihnout skvělou spolupráci se ŽOS Trnava, kterou rozvíjíme spolupráci i na dalších projektech mimo Slovensko. Produkty Škoda Group jsou na Slovensku viditelné jak na železnici, kde se cestující kromě RegioPanterů svést také elektrickými jednotkami 671 nebo push-pull soupravami.” Tomáš Ignačák, prezident CZ/SK Region ve Škoda Group

Ministr dopravy a výstavby Slovenské republiky, Andrej Doležal, po podpisu financování s předsedou představenstva a generálním ředitelem ZSSK Romanem Koreňem uvedl: „Jsem velmi rád, že začínáme reálně čerpat prostředky z Plánu obnovy a odolnosti SR. Toto je vůbec první projekt spadající pod ministerstvo dopravy, který má podepsané financování z plánu obnovy. Chceme vyčerpat maximum prostředků, které nám byly přiděleny, a to je první krok k naplnění tohoto cíle.“

Předseda představenstva ZSSK Roman Koreň dodává: „Těchto dalších 5 ks elektrických jednotek je signálem, že to s modernizací vozového parku ZSSK myslíme vážně. Mám radost z toho, že využíváme ke zvýšení kvality přepravy opět na východě Slovenska, kde se již brzy dočkají prvních nových elektrických jednotek.“

Vozidla typu Panter budou nasazována na trať Košického a Prešovského kraje, konkrétně na traťovém úseku Čierna n/Tisou – Košice – Prešov. Prešov – Košice (trať č. 188) a Košice – Michaľany – Slovenské Nové Mesto – Čierna n/Tisou (trať č. 190).

KLÍČOVÉ VLASTNOSTI ELEKTRICKÝCH JEDNOTEK:
Elektrické jednotky RegioPanter jsou na Slovensku obsaženy jako dvousystémové, pro napětí 3 kV DC nebo 25kV 50 Hz s kapacitou 343 sedadel. Jsou plánem pro provoz na regionálních s klasickým rozchodem 1 435 mm a maximální rychlostí 160 km/h. Cestujícím nabízí plně vybavený, otevřený prostor s pohodlnými sedadly. Nezbytnou součástí jsou i zásuvky, připojení Wi-Fi, a audiovizuální informační systém. Pro rychlou, bezpečnou a pohodlnou výměnu cestujících mají soupravy nízkopodlažní nástup a dveře o šířce 1 500 mm. V soupravě jsou i multifunkční prostory pro invalidy, dětské kočárky či jízdní kola.

Zdroj zprávy: ŠKODA TRANSPORTATION a.s.
Škoda Transportation