Značka Škoda slaví na výstavě Rétromobile 90 let modelu Superb

škoda superb paris

Prezentace automobilky Škoda na pařížské výstavě Rétromobile akcentuje 90. výročí zahájení výroby modelu Superb. Vedle čtveřice vozů s tímto jménem jsou součástí expozice na výstavišti Porte de Versailles také sportovní vůz Škoda 1100 OHC Coupé (1959), prestižní automobil Škoda Hispano-Suiza (1928), unikátní projekt Voltavia (1969/2023) a Škoda Vision 7S. Tento koncept velkého elektrického SUV v roce 2022 ukázal designový směr Modern Solid budoucích vozů značky Škoda.

ŠKODA SUPERB OHV 1948

Společně s francouzským dovozcem Škoda France připravila mladoboleslavská automobilka pro výstavu Rétromobile exkluzivní přehlídku vozů. Na výstavišti Porte de Versailles bude odborné i laické veřejnosti představeno osm automobilů, které reprezentují různá období historie, současnosti i budoucnosti značky Škoda.

„Při výběru vozů, s nimiž se letos prezentujeme v městě nad Seinou, jsme samozřejmě v první řadě zohlednili významné výročí 90 let od zahájení výroby vozu Superb,“ Andrea Frydlová, vedoucí Škoda Muzea.

Škoda Superb: vrchol nabídky v proudu času
Ještě předtím, než se v roce 1934 začala psát historie modelové řady Superb, vyráběla automobilka Škoda v letech 1926 až 1930 prestižní vozy v rámci licenční produkce limuzíny Hispano-Suiza. Vůz španělsko-švýcarské značky z roku 1928 bude také na stánku Škoda na pařížském výstavišti. Modelová řada Superb je na stánku Škoda zastoupena třemi šestiválcovými historickými vozy v různých provedeních z let 1936, 1938 a 1948. Doplňuje je nejaktuálnější novodobá generace s letošním rokem výroby, která je důstojným pokračovatelem tradice řady mladoboleslavských vozů se špičkovou výbavou a technologiemi.

Škoda Hispano Suiza

Znovuzrozený závodní speciál i pohled do budoucnosti
Závodění a motorsport provází dnešní automobilku Škoda už od jejích počátků. Připomínky úspěšné historie v motoristickém sportu se zhostí raritní bolid Škoda 1100 OHC Coupé, který si tak zároveň odbude svou premiéru na francouzské půdě. Uzavřené verze atraktivního závodního speciálu vznikly v letech 1959/1960 pouhé dva kusy. Plně provozuschopný závodní speciál vznikl renovací dochovaného rámu, podvozku, agregátu a stavbou karoserie podle originální dokumentace, přičemž bylo použito jak tradičních postupů, tak nejmodernějších technologií.

Auto Union Typ C Grand Prix (1936)

Do budoucnosti individuální mobility značky Škoda dává nahlédnout vystavený koncept Vision 7S. Tento velký sedmimístný rodinný vůz je reprezentantem čistě elektrického pohonu a nositelem nového designového jazyka Modern Solid.

vision 7s škoda

Voltavia: elektrifikovaná Škoda Octavia Combi z roku 1969
Dále se během výstavy Rétromobile veřejnosti poprvé představí projekt Voltavia. Unikátní přestavba historického vozu Škoda Octavia Combi z roku 1969 na plně elektrický pohon, kterou v rámci soutěže Retrofit Challenge pořádané společností Škoda France, zrealizovala redakce webu Automobile Propre – prvního francouzského webu věnovaného elektromobilům. V rámci této výzvy proti sobě stály dvě redakce, jež měly za úkol přestavět historické vozy Octavia z 60. let na čistě elektrický pohon.

„Pro přestavbu této Škody Octavia Combi z roku 1969 na elektrický pohon se nabízela spousta možností. Naše redakce se rozhodla jít cestou efektivity a komplexnosti, přičemž jsme chtěli zachovat klíčové vlastnosti značky, jako jsou užitná hodnota a zavazadlový prostor. Zároveň jsme dbali na to, aby šlo o zcela reverzibilní operaci.“ Šéfredaktor Pierre Desjardins

K pohonu projektu Voltavia slouží elektromotor o výkonu 75 kW s točivým momentem 220 Nm, který čerpá energii z akumulátoru o kapacitě 27,2 kWh, složeného z bateriových modulů modelu Enyaq.

Zdroj zprávy: ŠKODA AUTO
škoda auto