Automobilový průmysl považuje rostoucí náklady na energii v Evropě a mzdové náklady v USA za klíčové výzvy

Globální průzkum „ABB Automotive Manufacturing Outlook Survey“ – zadaný společností ABB Robotics a oborovým specialistou Automotive Manufacturing Solutions (AMS) – ukazuje: Rostoucí náklady na energii v Evropě a eskalující mzdové náklady v USA představují pro automobilový průmysl velké výzvy.

abb automotive survey

Druhý průzkum společnosti ABB Robotics pro automobilový průmysl zjistil, že více než polovina (53 procent) evropských respondentů uvedla rostoucí náklady na energii jako jeden ze tří hlavních problémů, ve srovnání s pouhými 38 procenty respondentů v Asii. V Severní Americe 63 procent uvedlo, že jsou velmi znepokojeni rostoucími mzdovými náklady. To pravděpodobně posílí nedávná vyjednávání odborů, která svým členům přinesla dvouciferné zvýšení mezd.

„Náš druhý výroční průzkum se zaměřil na vyšší náklady na práci a energii,“ zdůrazňuje Jörg Reger, vedoucí obchodní linie Automotive ve společnosti ABB Robotics. „Ale řešení, která mohou snížit spotřebu energie v místě výroby, již existují. Nové generace inteligentních řídicích jednotek robotů, jako je OmniCore TM od ABB , snižují spotřebu energie až o 20 procent – ​​díky použití nejmodernějšího softwaru, lehčích materiálů a regeneračních systémů.”

Značné zůstávají pochybnosti o termínech přechodu na výrobu elektromobilů
V prvním průzkumu ABB v loňském roce byli odborníci z oboru dotázáni, zda jsou podle nich zákonné lhůty pro přechod na výhradní výrobu elektrických vozidel proveditelné. Téma se v letošní anketě opět ujalo. Počet respondentů, kteří pevně věří, že změnu lze realizovat, klesl z 11 procent na pouhých 8 procent. Více než polovina (53 procent) stále věří, že cílů nelze nikdy dosáhnout – ve srovnání s 59 procenty v loňském roce.

ABB infographic

Infografika: ABB

Nedostatek určité kvalifikace
Jedním z důvodů, proč mnoho lidí pochybuje o těchto termínech, je starost o klíčové profesionály. Více než polovina (54 procent) vidí nedostatek kvalifikovaných pracovníků jako hlavní dopad na výrobu, přičemž respondenti z Evropy (52 procent) a Asie (58 procent) uvádějí jako hlavní nedostatek odborných znalostí o elektrických vozidlech a bateriích. problémy.

„Nedostatek dovedností v některých velmi specifických oblastech je pro průmysl i nadále problémem,“ říká Daniel Harrison, automobilový analytik společnosti Automotive Manufacturing Solutions (AMS). „Čím rychleji postupuje výroba elektrických vozidel, tím důležitější je rekvalifikace či rekvalifikace velkého počtu zaměstnanců a přilákání nových talentů do automobilového průmyslu. Výroba elektrických vozidel ve spojení s rostoucím používáním softwaru, elektrické a pokročilé elektroniky vyžaduje nové a odlišné dovednosti. Průzkum odráží názor, že je třeba udělat více.“

ABB Robotics na tuto výzvu zareagovala investicemi do spolupráce se stovkami škol a univerzit po celém světě prostřednictvím školicích programů. Žáci a studenti se učí automatizaci a softwarovým znalostem, které tvoří základ pro inteligentní výrobní řešení budoucnosti. Výcvikový robot IRB 1090 společnosti s certifikací STEM.org byl navržen tak, aby studenty seznámil se základy programování robotů.

V centru pozornosti je také přerušení dodavatelských řetězců
Průzkum také ukazuje, že narušení v dodavatelských řetězcích, které často vedly k nedostatku komponent a zpoždění výroby kvůli globální nejistotě, jsou i nadále velkým problémem v tomto odvětví. Upozornila na to více než třetina (35 procent) všech respondentů. K výraznému nárůstu došlo u respondentů ze Severní Ameriky (51 procent), kde to bylo uváděno jako největší výzva pro výrobu v regionu.

Průzkumu ABB se zúčastnilo téměř 400 průmyslových expertů po celém světě – včetně odpovědných z řad výrobců vozidel a dodavatelů na všech úrovních řízení a z vývoje i expertů z celého automobilového světa.

Další informace o průzkumu jsou k dispozici zde: ODKAZ

Zdroj zprávy: ABB
ABB logo male